Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
Chtěla bych požádat firmu NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o. o zrušení "fiktivní" objednávky, zrušení obchodních vztahů a vymazání mých osobních údajů z databáze.
Dne 17.3.2021 jsem si na internetu objednala roční zásobu vit.D. Vše proběhlo velmi rychle. Balíček mi byl doručen Českou poštou do několika dní. Ihned po převzetí balíčku jsem zaplatila poštovné 49,- Kč. Placeno přes internet dne 29.3.2021. Vše by mohlo vypadat ideálně, avšak dnes (2.4.2021) mi byl doručen nový e-mail této společnosti s informací, že potvrzují odeslání mé objednávky a že mi bude v nejbližších dnech doručena. Nic dalšího jsem neobjednávala a o další produkty nemám zájem! Takovéto chování se mi nelíbí! Ráda bych odstoupila od obchodních vztahů, především od "fiktivní objednávky"!
Na telefonáty neodpovídají a na e-mail mi byla zaslána pouze automatická odpověď s tím, že jsou momentálně velmi vytíženi a že vyřízení se může pozdržet o několik dní.
Děkuji.
S pozdravem
Kateřina Mikušková
Požadováno zrušení obchodních vztahů, vymazání osobních údajů z databáze a především zrušení "fiktivní" objednávky!
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážená paní Mikušková,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Velice se omlouváme, ale jednalo se o chybu, kdy místo odeslání novinek bylo odesláno potvrzení již realizované objednávky. O této skutečnosti jsme Vás již s omluvou informovali emailem. Dovolte mi Vás ujistit, že žádná nová objednávka vytvořena nebyla a žádné zboží nebylo odesláno.
Na závěr mi dovolte Vás informovat, že zákaznický účet byl zablokován a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.