Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem stoličku z masivního dřeva, ale již při dodání bylo vidět, že jedna noha byla jaksi tmelena, a tmel byl i na sedáku stoličky.Tenkrát jsem to nechtěla řešit, ale když se užíváním noha uvolnila,rozhodla jsem se pro reklamaci.Tu jsem konzultovala s rekl.referentem p.K. M.,který nechtěl,abych zasílala zboží ještě před Vánoci, prý proto, že mezi svátky nebude mít kdo balík vyzvednout. Již to ale byla od něj taktika, to dnes jistě vím. 7.1.2021 jsem si objednala přepravní službu k vyzvednutí balíku,ta ale z nějakých důvodů nezafungovala- jestli počasí nebo Covid,to nevím.O tom jsem firmu LaHome informovala.Šla jsem tedy balík poslat na poštu.Ta balík po měsíci vrátila, prý z důvodu,že jej nikdo nevyzvedl.To jsem zjišťovala u jmenovaného p. K. M., ten mne dorovnal informací, že jsem zboží zaslala na špatnou adresu-adresa ovšem byla použita z jejich firemního REKLAMAČNÍHO FORMULÁŘE!! Uvádějí to tak za tímto účelem.Jenze než jsem pochopila,že je to úmysl,zaslala jsem stoličku poštou znova. Pan K. M. mlčel a mlčel i po mých dotazech,zda balík dorazil, jak budou reklamaci vyřizovat, atd. Opět velmi dobře vymyšlené z jeho strany, protože on potřeboval vrátit mi to zboží, aniž bych tušila,že zasílá rozbitou stoličku zpět se slovy JSME NUCENI vám ji vrátit důvodu nesplnění zákonné lhůty k reklamaci.Neuznal ani to, že byla dodána již nekvalitní, že jsem s ní měla opakované výlohy a ani to , že průtahy nevznikly mým zaviněním.
Směřovat zásilku na adresu,ze které to pak nevyzvedne, že bude tvrdit, že nedostal avízo-(to pš vyvrátila). Reklamacni doba 24 měsíců skončila 26.1.2021, to měl dodavatel dostatek času na vyřízení,ale celý případ od začátku bojkotoval. Našla jsem právě podobný případ zákaznice,která uvádí, že postup firmy LaHome je ŠIKANÓZNÍ.Zakoupila výrobek,který vypadá na e-stránkách jako špičková kvalita, ale pak přijde něco, co nemá ani desetinovou hodnotu.
Nevím,jak se dá s takovými firmami dojít spravedlnosti, myslím,že ani nejsou páky na takovéhle lidí, kteří hledají kličky v zákonech,ale snad jim takováto publicita nebude příjemná.Nejsem smířená s tím,že takové jednání jim opakovaně vychází, a proto sdílím touto cestou.
Velmi děkuji.J.J.
Stolička se třemi nohami, zatmelená, s přemrštěnou cenou.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc nemá při převzetí vady. Pokud je věc vadná, spotřebitel má právo uplatnit právo z vadného plnění v době 24 měsíců od převzetí zboží. V tomto případě byla reklamace uplatněna včas, tzn. ještě před 26.1. 2021.
Dle § 570 občanského zákoníku působí právní jednání vůči osobě od okamžiku kdy jí tento projev vůle dojde. Pokud však druhá strana vědomě toto dojití zmaří, platí, že tento projev vůle druhé straně došel. Pokud tedy podnikatel poskytuje přímo v reklamačním formuláři adresu určenou pro reklamace a pak vrácené zboží stejně nepřevezme, lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet dnem, kdy došlo ke zmaření převzetí ze strany podnikatele.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (z obsahu stížnosti vyplývá, že 30 denní lhůta na vyřízení reklamace již uplynula), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.