Společnost


Heavy Metal s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49899Nezaplacení částky za vozidlo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.04.2021, před 4 lety

Michal Tlustý

Znění stížnosti

Dne 16.11. 2020 jsem se telefonicky dotázal na tel. čísle 702 37 37 37 na cenu, kterou je možné dostat za vozidlo Peugeot 307, r.v. 2001 určené k ekologické likvidaci, bylo mi řečeno 2 - 3000kč, ale že konečná částka bude určena až na místě.

Dne 3.12. 2020 jsem tedy opět volal na tel. číslo 702 37 37 37 s dotazem zda je možné prostřednictvím fy. Heavy Metal s.r.o. vozidlo ekologicky zlikvidovat, bylo mi řečeno, že ano. Dále bylo domluveno odtažení vozidla na 5.12. 2020. Vozidlo bylo odtaženo o den dříve, jelikož jsme chtěli vyjít vstříc řidiči odtahové služby, který nás o dřívější odtah požádal.

Čekal jsem tedy, že po přijetí vozidla nám bude sdělena částka, kterou dostaneme za vozidlo, což se nestalo.

Dne 15.12. 2020 bylo poštou doručeno potvrzení o převzetí vozidla do zařízení ke sběru autovraků PČP 11879, žádná informace o výkupní ceně vozidla nebyla součástí obsílky, předpokládali jsme, když se nikdo neobtěžoval ozvat, že bude informace o ceně zde.
Ještě téhož dne jsem telefonicky kontaktoval provozovnu fy. Heavy - Metal, kde mi bylo řečeno, že si pán, se kterým jsem mluvil, poslechne hovory (na nahrávání hovorů jsem nebyl upozorněn) a potom se mi ozve. V dalším telefonátu mi bylo v podstatě řečeno, že za vozidlo žádné peníze nedostaneme, že naopak dlužíme za odtah a že nám bude zaslána faktura za poskytnutou službu. Na placený odtah vozidla jsem však nebyl ani při jednom telefonátu upozorněn a ani toto nekoresponduje s tím, co je uvedeno na internetových stránkách (nonstoplikvidace.cz a hrbitovaut.cz), vycházel jsem tedy z informací uvedených na těchto stránkách, že je vše ohledně ekologické likvidace vozidel zdarma. Dále bych rád upozornil na to, že jsme si žádný odtah u fy. ABC assistence neobjednali. Dále mi bylo řečeno, že ze zákona nemáme na zaplacení vozidla nárok. Po asi deseti minutách handrkování mi bylo doporučeno, abych se z toho vyspal a zavolal zítra. Ještě podotknu, že pán z fy. Heavy - Duty se mnou hovořil velmi arogantním tónem. Po tomto rozhovoru jsem si zjišťoval nějaké informace o společnosti Heavy Metal a zjistil jsem, že toto jednání a chování není ojedinělé (např. recenze na webech Google mapy a firmy.cz).


Produkt

Osobní vozidlo Peugeot 307


Požadované řešení

Požaduji zaslání částky 2 - 3000kč na účet, který je uveden v zaslaném e-mailu dne 18.12. 2020 na adresu společnosti Heavy Metal s.r.o.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2021 12:33, před 4 lety

Pokud jde o cenu za odtah vozidla, je podnikatel povinen spotřebitele poučit o ceně služby (tj. služby spočívající v odtahu vozidla) vždy v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy [§ 1811 odst. 2 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník]. Neučiní-li tak, může spotřebitel namítat, že byl ohledně placeného charakteru služby uveden v omyl (§ 583 občanského zákoníku). Smlouva týkající se poskytnutí služby (spočívající v odtahu vozidla) by v takovém případě byla neplatná.

Nebyl-li odtah objednán a požaduje-li za jeho provedení podnikatel zaplacení určitého poplatku, mohlo by se jednat o agresivní obchodní praktiku ve smyslu písm. f) přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Pokud jde o povinnost podnikatele zaplatit spotřebiteli částku za předání vozidla, řídí se tento vztah tím, co bylo mezi stranami smluveno. Bylo-li mezi stranami smluveno, že za vozidlo spotřebitel od podnikatele obdrží určitou částku, je podnikatel povinen tuto částku spotřebiteli vydat. Neučiní-li tak, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.5.2021 16:46, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.6.2021 09:34, před 4 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.