Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Na webu LUNZO jsem vybrala dne 21.1.2021, mimo jiné, i koženou dámskou bundu, po čase přišla bunda, ale jakýsi umělý materiál. Obrátila jsem se na LUNZO ohledně vrácení zboží (mylné informace)a vrácení platby 1239,-Kč zpět na můj účet. Bylo mi sděleno, abych zboží vrátila kamsi do Číny, někomu, od koho jsem zboží nekupovala a neplatila. Zboží jsem odeslala na adresu dodavatele, dle objednávky spol. LUNZO, Zbrojnická 229/1, Plzeň. V minulých dnech mi bundu vrátili zpět. Podala jsem podnět na ČOI.
Kožená bunda, došla bunda umělá (koženková)
Vrácení platby
|
Tweet |
Společnost LUNZO s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, jasně a srozumitelně upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Společnost LUNZO s.r.o. je proto podle našeho názoru, bez ohledu na ustanovení jejích obchodních podmínek, v tomto vztahu prodávajícím.
Je-li společnost prodávajícím, má zásadně povinnost v souladu s § 2172 občanského zákoníku vyřizovat reklamace podané spotřebitelem.
Nemá-li věc sjednané vlastnosti, má věc vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 občanského zákoníku. V takovém případě může spotřebitel uplatnit svá práva z vadného plnění vymezená v § 2169 občanského zákoníku. Do úvahy připadá nárok na dodání původně objednané věci, a nebude-li to možné, pak odstoupení od smlouvy. Odstoupením od smlouvy zaniká závazek a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Uzná-li to spotřebitel za vhodné, může žádat přiměřenou slevu.
Reklamace se uplatňuje obvykle v provozovně prodávajícího. Není-li taková provozovna, pak v sídle prodávajícího (Zbrojnická 229/1, Plzeň, PSČ 30100). Reklamovat zboží lze ale i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci.
Není-li reklamace vyřízena do 30 dnů od jejího uplatnění, má spotřebitel dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, nárok odstoupit od smlouvy.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
abychom mohli vaši žádost vyřešit, zašlete nám prosím číslo vaší objednávky a email ze kterého jste s námi komunikovala.
Krásný den přeje - Tomáš Zach - Zákaznická podpora Lunzo.cz
Hezký den
zasílám č.obj. 1547013656, komunikace probíhala z e mailu klara.troj@centrum.cz
Dobrý den,
u daného zboží je v popisu produktu uvedeno ,,Materiál: Umělá kůže", Dále je uveden i daný prodávající.
Nejprve je potřeba si ujasnit, že společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lunzo.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím. Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru. V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace: Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy. Samozřejmě zákazníkům umožňujeme vrácení zboží zpět prodejci, pokud jste nás tedy kontaktoval s tím, že chcete zboží vrátit, byl Vám z naší strany zaslán e-mail s instrukcemi pro vrácení zboží zpět prodejci. Instrukce pro vrácení zboží vám byly zaslány. Na závěr bych chtěl uvést, že Česká obchodní inspekce nám při své kontrole dala jednoznačně za pravdu, že společnost LUNZO s.r.o. není prodávajícím ve vztahu k předmětu nákupu a odstoupením od smlouvy by jí vznikla majetková újma, nelze tedy vůči této společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 5 odst. 3 zákona a vynucovat po ní povinnost vrátit cenu zaplacenou za nákup. S pozdravem Jan Král Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.
Ani jsem od spol. Lunzo neočekávala lepší odpověď.
K popisu obrázku napsat kožená bunda, totéž potvrdit na objednávku - kožená bunda a pak samozřejmě někam, co nejméně nápadně, napsat materiál koženka, to je opravdu majstrštych spol. LUNZO. Ne vybírat si zboží, ale číst kde jaké dodatky, poznámky.
Ujednání o tom, že společnost ve vztahu nevystupuje jako prodávající, ale pouze jako zprostředkovatel, je-li umístěné jen v obchodních podmínkách, je pro spotřebitele neúčinné pro svou překvapivost. Tento závěr opíráme o
- § 1753 občanského zákoníku,
- o stanovisko ADR České obchodní inspekce (dostupné z https://www.coi.cz/wp-content/uploads/2018/09/Vyrozumeni_o_ukonceni_stanovisko_oddeleni_ADR_ze_dne_23.8.2018.pdf) a
- o závěr Ústavního soudu ČR, který výslovně uvedl, že "obchodní podmínky ve spotřebitelských smlouvách mají sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru; a naopak nesmějí sloužit k tomu, aby do nich v často nepřehledné, složitě formulované a malým písmem psané formě skryl dodavatel ujednání, která jsou pro spotřebitele nevýhodná a o kterých předpokládá, že pozornosti spotřebitele nejspíše uniknou" (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. I.ÚS 3512/11, ze dne 11. 11. 2013, dostupné z http://nalus.usoud.cz/Search/GetText.aspx?sz=1-3512-11).
Při výběru zboží na portále provozovaném společností LUNZO s.r.o. je u přehledu výrobku doplněn název prodávajícího. Toto sdělení však samo o sobě (tj. bez dalšího vysvětlení), především s ohledem na ostatní faktory (celý portál se tváří jako klasický e-shop) a velikostní provedení (sdělení je několikrát menší než např. informace o ceně nebo produktu) nesplňuje standard jasného a srozumitelného informování dle § 1811 odst. 1 občanského zákoníku, nahlížíme-li na problém optikou tzv. průměrného spotřebitele.
Prodávajícím v tomto vztahu je podle našeho náhledu společnost LUNZO s.r.o., spotřebitelka tak může vůči ní uplatňovat práva z vadného plnění (popsaná v našem prvním vyjádření).
Z vyjádření plyne, že dosažení smíru není možné. Stížnost proto uzavíráme.