Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dopisuji si s Firmou Pharmawex, která mi dodala 60 kusů respirátorů, které podle testů netěsní a z toho důvodu jsou absolutně nevyhovující. Firma mi nechce vrátit peníze a reklamaci opakovaně neuznává.Celková cena byla 1 119,-
Níže Vám přeposílám komunikaci mezi mnou a Pharmawexem.
Dobrý den, zakoupila jsem u Vás respirátory R01 FFP2 celkem 60 kusů. Na A dost a Dtest jsem zjistila, že respirátory jsou absolutně nevyhovující, protože netěsní na obličeji a tudíž jsou absolutním propadákem. Mám ještě 55 nepoužitých kusů. Jak mám nyní postupovat ohledně vrácení peněz. Děkuji za vyjádření.
Dobrý den, naše respirátory deklarované normy splňují. Viděli jsme i jiné nezávislé testy, kde námi nabízené respirátory patří mezi vyhovující. Je tedy zřejmé, že uvedený test (který není provedený v certifikované zkušebně, viz. odkaz) se provádí za jiných podmínek a jeho výsledek neodpovídá skutečnosti. Případný nárok na vrácení uhrazené částky či reklamaci neuznáváme. Certifikáty na odkazech níže.
Model R01 je uvedený jako SY-9600, R02 pak SY-9600V
https://drive.google.com/file/d/1VXv4ft3l8Z39vfXCJDCzhhq4jWR-vvkb/view
https://drive.google.com/file/d/1FMF3DnNXi0xLzgGiGh7UCdAViwA8igA-/view
Dobrý den,
nikdo nepochyboval o tom, že Vaše deklarované normy jsou splněny na 100%.
Ale pokud respirátor netěsní, tak jsou všechny normy k ničemu a jedná se o naprosto nevyhovující respirátor.
Určitě jste viděli reportáž na stránce dTest - můžete se kouknout.
Nicméně se poradím, jak v této situaci postupovat. Jsem chronicky nemocná - autoimunitní onemocnění.
Respirátory si pečlivě vybírám a vždy mi záleží na výrobě v ČR ( ta Vaše je sice v Číně, což jste při koupi neuvedli, ale to jsem byla ochotna přejít ... ). Ale pokud mne Vaše respirátory před koronavirem, díky své netěsnosti nemohou ochránit, budu se bránit.
Nicméně 55 nevyužitých respirátorů již nebudu používat a budu požadovat vrácení peněz. Naštěstí jsem doposud koronavirem neonemocněla.
Dobrý den,jak bylo sděleno již v předchozím emailu, případný nárok na vrácení uhrazené částky či reklamaci neuznáváme.
Dobrý den, jak již bylo sděleno, respirátory deklarované normy splňují, vadné nejsou. Platné certifikáty Vám byly poskytnuty.
S pozdravem Petr z klientské podpory 777275858 PHARMAWEX s.r.o.
e-mail: info@pharmawex.cz http://www.pharmawex.cz/
Reklamaci není možné uznat.
Přeposlala jsem jim vyjádření a svoje práva, které mi poskytl dTest.
A reklamaci opět neuznávají.
Děkuji za pomoc.
S pozdravem Tomečková.
Jednací číslo dotazu je 69380/PeKou
Respirátor Pharmawex R01 / FFP2
Vzhledem k tomu, že jsou respirátory nevyhovující, žádám o vrácení platby, abych si mohla zakoupit nové, kvalitní respirátory.
|
Tweet |
Podle § 2161 odst. 1, písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je věc vadná, pokud by se nehodila k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se obvykle používá.
Pokud jde o test respirátorů, spotřebitelskou organizací dTest, o.p.s. byl otestován respirátor Pharmawex RO2 (FFP2). Filtrační účinnost byla podle tohoto testu dostatečná (tedy vhodná jako ochrana před koronavirem). Nedostatečně byla hodnocena pouze prodyšnost, tzn. jak dobře se v respirátoru dá dýchat. Výsledky tohoto testu jsou postavené na principu doporučení.
Podle našeho názoru a výsledku testu tento typ respirátoru není vadný z důvodů, které spotřebitelka uvádí. To nevylučuje podnikatelovu odpovědnost za vady jiného charakteru, které by se však na věci musely v souladu s § 2165 občanského zákoníku vyskytnout ve lhůtě 24 měsíců od převzetí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.