Společnost


GREGI s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49943Reklamace vozu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.04.2021, před 4 lety

Michaela Podubecká

Znění stížnosti

Dne 20.2.2021jsme zakoupili vůz Peugeot 807.Podle znění inzerátu měl být vůz v TOP STAVU a nová STK. Po 5 dnech provozu a po najetí necelých 400Km se vůz porouchal. Ihned jsme volali na Gregi auta, ty nám poslali přes email reklamační protokol, který jsme ihned vyplnili a odeslali. Téměř měsíc žádná odpověď. Poslali jsme tedy vyplněný protokol znovu, tentokrát poštou. Zhruba za týden přišla odpověď, že se reklamace zamítá, protože je auto staré. Nepřipadá mi v pořádku, že když si pořídím auto za 60000Kč, které je podle prodávajícího v TOP STAVU, tak necelý týden nato je najednou staré. Reklamaci jsme posílali 25.2.,odpověď na ni byla odeslána 26.3.


Produkt

Reklamace vozu


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy, nebo oprava vozu na náklady prodejce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2021 10:31, před 4 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitelka nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly ve smlouvě (např. auto je pojízdné). Ze strany spotřebitelky by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitelku na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitelka žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitelka od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Je-li výrobek reklamován v prvních 6 měsících od převzetí, má se za to, že vytýkaná vada byla na výrobku již při jeho převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelkou a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

K uplatnění reklamace dále doplňujeme, že reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. Lhůta v těchto případech běží ode dne, kdy e-mail (obsahující uplatnění nároků z vadného plnění/reklamaci) podnikateli dojde. Tímto dnem je podle našeho názoru den následující po dni, kdy se e-mail uložil do e-mailové schránky podnikatele (k prokázání lze využít např. potvrzení o doručení e-mailu). Pokud podnikatel vědomě zmaří dojití (např. jako kontaktní uvede neexistující e-mailovou adresu), platí, že mu byl e-mail řádně doručen.
Podnikatel má poté dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, může se spotřebitelka obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2021 16:48, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2021 12:04, před 4 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.