Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#49947Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.04.2021, před 4 lety

Petra Pospisilova

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás kvůli mé neuznané reklamace ASRE21238504 ze dne 4.3. 2021.

Reklamovala jsem USB kabel k iPhone XR, který jsem zakoupila v říjnu 2019 - tudíž je ještě v záruce .
U reklamovaného USB jsem uvedla jako vadu, že začíná praskat a má poškrábané kontakty - což určitě není vada, kterou bych si udělala sama a poškrábané kontakty mi brání v řádném nebíjení a užíváni telefonu .

Podotýkám, že po přijetí reklamace Alzou dne 4.3. mi nebyl zaslán nebo vydán reklamační protokol, který by obsahoval popis vady a můj návrh na řešení, kdy jsem požadovala výměnu.

Dne 12.3. mi přišel email ze servisu kde bylo řečeno, že reklamace se dá řešit jedině jako pozáruční oprava a pokud s tím souhlasím mám zaplatit 1089 Kč - nový originální USB kabel stojí 590 Kč - tady už by to i hraničilo s klamáním zákazníka, jelikož po mě požadujete více než je normální cena, za kterou to prodává přímo výrobce .

Následně dne 18.3. mi byla zaslána sms “ Vasi reklamaci ASRE21238504 jsme prave prijali ze servisu. O dalsim postupu Vas budeme informovat. Reklamacni oddeleni, alza.cz “ .

Po více jak týdenním čekání dne 29.3. mi přišla další sms " Dobry den, Vase reklamace ASRE21238504 byla vyrizena a je pripravena k odberu v Ostrave, OC Futurum. Pekny den. Alza.cz " nepřišel mi ani email kde by bylo napsáno jak se reklamace řešila a co bylo konkrétní důvod zamítnutí nebo nějaké vyjádření servisu.

Řádného informováni jsem se dočkala až 6.4.
Přišla jsem na prodejnu a kiosek mi hlásil, že reklamace pořád není vyřízená - taktéž mi to hlásil web Alzy kde mohu sledovat reklamaci .
Tak jsem zadala volbu - Uplatnění dobropisu , zavolal si nás k sobě pán kterému jsem se snažila vysvětlit, že mám na odstoupení nárok.
Z jeho strany mi bylo řečeno, že moje reklamace i když to reklamace je, tak to není reklamace ale speciální - prostě plno výmluv okolo a nepochopila jsem ani hlavu ani patu .
Přednáma měl ještě tu drzost mi při odchodu zaslat sms i email kde už jsem byla řádně informována.

Tím pádem mi přišla sms i vyjádření servisu 6.4. a já měla nárok na odstoupení z kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace.
Šla jsem teda ještě znova na pobočku Alzy kde se nám skoro hodinu nikdo nevěnoval i když nám vyjel lísteček z kiosku s pořadovým číslem.
Až pak za nám přišel pán a zeptal se nás na co čekáme a byl ochoten pomoct, vysvětlila jsem mu o co se jedná a řekl, že on ví, že k chybě došlo ale , že není schopen mi teď na místě říct ano nebo ne a tak to zašle pro jistotu na centrálu.

Dnes mi přišlo vyjádření “ Dobrý den, SMS zpráva s výzvou odběru reklamace Vám byla zaslána 29.3.2021 v 11:38 na kontaktní telefon 733453965 a tudíž nebyla překročena 30-ti denní lhůta pro vyřízení reklamace. “ .

Uznávám, že sms mi sice přišla ale nebyla úplná a pokud moje reklamace byla zamítnutá měl mi přijít i email nebo nějaké vyjádření a ne, že se tak stane až přijdu na pobočku a budu se tam s někým dohadovat .

Celkově jednání Alzy mi nepříjde fair a hraničí to s klamáním zákazníka .

Myslím si, že mám právo a nárok na odstoupení od kupní smlouvy.


Produkt

iPhone XR


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2021 11:09, před 4 lety

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Pro vyřízení reklamace tedy zásadně stačí, že je spotřebiteli zaslána informace, že byla reklamace vyřízena a spotřebitel si ji může vyzvednout na prodejně.

Pokud by se strany výslovně dohodly na tom, že podnikatel spotřebitele o vyřízení reklamce informuje e-mailem, byla by reklamace vyřízena až po doručení tohoto e-mailu spotřebiteli.

Co se týká informace o možnosti pozáruční opravy za vyšší cenu, je pouze na spotřebiteli, jestli tuto možnost využije, nebo si zvolí levnější alternativu v podobě nákupu nového zboží u jiného prodejce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.4.2021 09:03, před 4 lety

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. Vzniklá situace, spojená s reklamací číslo: ASRE21238504 mě velice mrzí a omlouvám se Vám za ni. Opravdu si vážíme Vaší dosavadní přízně a ráda bych Vás ujistila, že nebylo naším záměrem, Vám nákup u naší společnosti znepříjemnit. Situace byla na základě této komunikace prověřena, přičemž bohužel spotřebitel nebyl z naší strany v zákonné lhůtě řádně informován s veškerými podrobnostimi. V tomto případě byl z naší strany uznán nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Po spotřebiteli je nyní vyžadováno dokompletování produktu, dle E-mailu, který byl z příslušného oddělení zaslán. Dokompletace je nyní řešena z důvodu, že reklamovaný produkt nebyl zakoupen samostatně, ale jako příslušenství k produktu. Poté, co bude ze strany zákazníka tato situace vyřízena, umožníme odstoupení od kupní smlouvy a vystavení dobropisu.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákzaníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.4.2021 18:14, před 4 lety


Petra Pospisilova

Dobrÿ den, dneska mi byl vystaven dobropis i vráceny peníze. Děkuju

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.4.2021 18:28, před 4 lety

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a jsem ráda, že vše proběhlo v pořádku.

S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.