Společnost


Blue Style k.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#50004Nevrácené finanční prostředky za dovolenou - loňský poukaz Travel Safe +

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.04.2021, před 4 lety

Pavel Rubeš

Znění stížnosti

Dovolená Tunis 2020-zaplaceno hotově 24.380,-.Z důvodů korona viru nám byl nabídnut poukaz Travel Safe + v celkové výši zaplacených prostředků.
Poukaz byl použit v prosinci 2021 na novou dovolenou.
9.4.2021 voláno na linku Blue Style,chtěl sem zájezd stornovat,protože podmínky po příletu do Tunisu jsou katastrofální.
Za storno poplatek si naůčtovali 4.800,-,s tím bych souhlasil,ale zbytek částky vrátit nechtějí,pouze opět voucher,ponížený o storno.
Jejich formulář o odstoupení jsem zatím neodeslal,dočetl jsem se v diskuzích,že po dvou dnech Blue Style potvrdí storno,ale vrátí jen minimální částku.Těch lidí,co přišli o nemalé finanční částky,je stovky.


Požadované řešení

Vrácení finančních prostředků - dejme tomu poníženou o storno poplatek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2021 21:15, před 4 lety

Odstupuje-li spotřebitel od smlouvy o zájezdu v situaci, kdy v místě pobytu nebo cesty nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, je možné odstoupit od smlouvy bez povinnosti hradit stornopoplatky (§ 2535 občanského zákoníku). Zda takové okolnosti v místě pobytu nebo cesty nastaly je věcí individuálního posouzení každého konkrétního případu. V obecnosti se dá ovšem uvést, že není možné tyto mimořádné a nevyhnutelné okolnosti předpokládat s výrazným časovým předstihem (např. ohrožení pandemií není podle našeho názoru možné s určitostí předpovídat v březnu, má-li být zájezd pořádán v červnu). Pokud tedy v době, kdy spotřebitel od smlouvy o zájezdu odstupuje, není zřejmé, že v době pořádání zájezdu bude v místě pobytu nebo cesty přetrvávat mimořádná a nevyhnutelná okolnost, je spotřebitel povinen při odstoupení hradit stornopoplatky v ujednané výši.

Výši stornopoplatků pořadatel spotřebiteli na jeho žádost odůvodní (§ 2533 odst. 2 občanského zákoníku). Při odstoupení od smlouvy pořadatel vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré platby uhrazené za zájezd zpět spotřebiteli (§ 2536a občanského zákoníku). Tyto platby mohou být poníženy o stornopoplatky (k tomu viz výše).

Forma vratky má být podle nás učiněna ve formě peněžních prostředků, neboť na zájezdy s datem pořádání po 31. srpnu 2020 se zákon 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu, který umožňoval poskytování voucherů místo peněz, již nevztahuje. Spotřebiteli proto dle našeho názoru náleží peněžní prostředky, nikoliv voucher.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2021 13:54, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.6.2021 11:38, před 4 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.