Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Po zaměření jsem si objednal kuchyň a zapaltil. U úpravy odpadů se došlo na to, že nemůžou být zapravovany do zdi a tak jsou vedeny po zdi.
Musí se tedy udělat změna v objednávce a vyměnit pracovní deska za větší.
Podotýkám že jak zaměření tak upravu jsem si objednal v ikea.
A začíná horor
Mluvil jsem s plánováním to me odkazalo na objednávky a bylo mi doslova řečeno že to není jeji chyba a také ne problém....
(desky musím že prý přijmou a až otevrou obchody mám je přivést. Problém je že nemám jak a mam malý byt na jejich skladování. Jedná se o pracovní desky kuchyně ne o nějakou malou věc))
Objednávky mne odkazují na plánování a když už jsem se po druhé nedal tak jsem dostal email na přepravce.
Dostal jsem odpověď:
----
Dobrý den,
jelikož je objednávka již zaplacená bohužel nelze pracovní desky odebrat. Pracovní desky po otevření obchodních domů můžete vrátit na prodejně.
S pozdravem
Dušan
Remote Planning Team
---
Tyto dohady uz trvají delší dobu.
Zaplatim zboží a od te chvíle nulová snaha řešení problémů, nebo snaha pomoct.
Nikdy bych nečekal že se toto může stát v ikea.
Plan a realizace kuchyně
Odebrání šatné pracovni desky před dodáním a změnu za větší která bude sedět.
|
Tweet |
Skutečnost, zda chyba v přípravné fázi (která způsobila nepoužitelnost původně objednaného zboží) byla způsobena nedbalostí ze strany společnosti, je otázkou, k jejímuž zodpovězení je nutné znát technické náležitosti postupů při instalaci bytového interiéru. K této otázce by se tedy měl primárně vyjádřit znalec v oboru. Máme však za to, že podstatné je, proč nemohla být objednávka provedena tak, jak bylo původně smluveno.
Pokud společnosti bránila v provedení objednávky nějaká skutečnost, kterou nemohla ani při nejlepší vůli zjistit v přípravné fázi, pak podle našeho názoru nelze dospět k tomu, že jde o chybu společnosti. Pokud ovšem společnosti bránila v provedení objednávky nějaká skutečnost, kterou bylo možné při využití odborných znalostí zaměstnanců bez větších obtíží odhalit už v přípravné fázi, jde o chybu společnosti.
Byla-li chyba v přípravné fázi způsobena zanedbáním ze strany společnosti a společnost dodala spotřebiteli věc (kuchyňskou linku), která se v jeho případě nehodí ke jejímu obvyklému účelu (nelze ji v jeho bytě plnohodnotně používat), je taková věc vadná [viz § 2161 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku]. Spotřebitel by v takové situaci mohl uplatnit vůči společnosti reklamaci.
Dle § 2169 občanského zákoníku může spotřebitel v rámci reklamace požadovat primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit. Reklamace přitom musí být vyřízena zásadně do 30 dnů (viz § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.