Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
po telefonickém hovoru mi bylo nabídnuto o porovnání ceny energií a plynů přes společnost České uspory. Přijel kurýr, kterému jsem podepsala smlouvu s plnou mocí dne 24.11.2020 o které me telefonicky nikdo neinformoval, jelikož mi byl při nabízení služby užit nepravdivý údaj, kurýr tvrdil že o nic zavařbeho nejde jenom sbírají lidi cob udělat hromadnou slemu s mojim dodavatelem.
Dne 04.12.2020 byla sjednána smlouva s novým dodavatelem s LAMA energy, kde zahájení dodávek je 1.5.2021 na dodávky plynu a dále sjednána smlouva z 25.02.2021 na dodávku energii, kde zahájení dodavky je 28.02.2023.
Po prvním dopisu jsem snažilase dát výpověď LAMA energy s.r.o. bylo podáno dopuručene dne 4.3. 2021 prostřednictvím České pošty tohože dne odvolala plnou moc, a odstoupila od přihlášky prostřednictvím doporučeného dopisu firmě České úspory.
Dopis od "České úspory"
na základě doložení pisemnoho odstoupení od přihlášky k zajištění dodavatele energii a dalších služeb vám sdělujeme toto rozhodnutí. K datu 11.3.2021 akceptujeme zrušení dané přihlášky do dalších kol soutěže. Nyní je pro Vas důležité dodržet podmínky a nenerušit termín přechodu k vitezbemu dodavateli, pokud ještě přechod nenastal.Dne 9.4.2021 jsem opakovaně žádala na zrušení přihlášky prostřednictvím emailu.
Od Lamy energy s. r. o..
odpověď vaše výpověď že dne 5.3.2021 nebyla učiněna platné.
Dne: 09.04.2021 poslala jsem email do společnosti LAMA energy s.r.o.
Dobrý den,
vařený dodavateli, jelikož jednase o podobný prodej ze strany " České úspory s. r. o."
Co se týče smlouvy uzavřené mezi spotřebitelem a LAMA energy a.s. (dodavatelem energií), platí že pokud za spotřebitele jedná zastupující společnost, která uzavře smlouvu o zastoupení se spotřebitelem mimo obchodní prostory (kupř. u spotřebitele doma), není už rozhodné, kde byla uzavřena smlouva mezi zastupující společností a novým poskytovatelem energií. I pokud by zastupující společnost a poskytovatel energie uzavřeli smlouvu v obchodních prostorech poskytovatele energie, pořád se bude jednat o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory.
Souhlas spotřebitele k zastoupení byl totiž získán mimo tyto obchodní prostory. (kuryrem na chodbě, mě trvale adrese : Přxxxxx, Praha xx, xxxx)
Z formálního pohledu sice smlouva mimo obchodní prostory uzavřena nebyla, nicméně z materiálního pohledu smlouva mimo obchodní prostory uzavřena byla. Přednost by měl dostat pohled materiální, podle kterého lze dojít k závěru, že smlouva byla uzavřena mimo obchodní prostory. Tento výklad opíráme i o ustálenou rozhodovací praxi Ústavního soudu ČR, dle které platí, že je-li možné určité ustanovení (resp. jeho použití a dopad) vyložit různými způsoby, je ústavně konformní ten způsob, který je pro spotřebitele nejvýhodnější.
TRYVAM OPAKOVANĚ NA VÝPOVĚĎ SMLOUV
podle Občanského zákoníku , zákon č. 89/2012 Sb., § 1829 odstavec 2
bez sankce a pokut
Dále smlouva : 1
číslo smlouvy : 2110131423
EIC kód : 27ZG
EAN : 859182400305731383
Původni obchodník : PREN PRE
Uzavřena dne : 25.02.2021
Obyčejný dopis doručen se smlouvou prostřednictvím České pošty ze dne : 06.04.2021
Dále smlouva : 2
čislo smlouvy : 1010107019
EIC kód : 27ZG100Z0153890M
EAN: 859182400
Původní obchodník : PPAS Pražská Plynárenská a. s.
Uzavřena dne : 04.12.2020
Obyčejný dopis, doručen se smlouvou prostřednictvím "České pošty" ze dne : 26.3.2021
Energetický zákon č. 458/2000 Sb., § 11a odst. 3
(3) V případě smlouvy o dodávce elektřiny nebo plynu nebo smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu, kterou při změně dodavatele uzavřel zákazník v postavení spotřebitele s držitelem licence distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory držitele licence, je zákazník oprávněn bez sankce vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo určitou, ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu výpověď odeslána držiteli licence. Výpovědní doba činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti zákazníka a držitele licence podle tohoto zákona týkající se sjednané výpovědi smlouvy uzavřené na dobu neurčitou.
Občanský zákoník, zákon č. 89/2012 Sb., § 1829
(1) Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření smlouvy …
(2) Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f), může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení podle odstavce 1.
Z toho vyplývá, jak ve smlouvě : 1 tak ve smlouvě: 2 nebyl dodežen
Energetický zákon č. 458/2000 Sb., § 11a odst. 3
a
Občanský zákoník, zákon č. 89/2012 Sb., § 1829 odst. 1 , 2
S pozdravem
Sxxxxx Bxxxx
Přiměrova xxx
Praha xxx
Obdržela odpověď od společnosti LAMA energy s. r. o.
Dobrý den,
žádáme Vás, abyste se obrátil na společnost České úspory s. r. o. a podal jim veškeré své důvody proč považujete Smlouvu za neplatnou, kdy by z jejich strany mělo dojít k přehodnocení celého procesu. V případě, že bude Vaše stížnost uznána, dojde ke stornování předmětné Smlouvy u naší společnosti.
S pozdravem
Bc. Markéta Jašková
Péče o zákazníky
LAMA energy a.s.
Gudrichova 763
747 41 Hradec nad Moravicí
Czech Republic
+420 553 759 669
www.lamaenergy.cz
Uznat výpověď za platnu
|
Tweet |
Dle obsahu stížnosti byl vztah mezi společností České úspory s.r.o. (zprostředkovatel) a spotřebitelem již bez problémů ukončen.
Pokud jde o vztah spotřebitele a společnosti LAMA energy a.s. (dodavatel energií), k bezproblémovému ukončení smlouvy patrně nedošlo. Dle obsahu stížnosti bylo spotřebiteli sděleno, že výpověď neučinil platně. Jelikož k tomuto bodu nemáme žádné další informace, nevíme, v čem přesně spatřovala společnost LAMA energy a.s. neplatnost této konkrétní výpovědi. Proto se dále vyjádříme spíše obecně.
Výpověď je jednostranné právní jednání a k jeho účinnosti se nevyžaduje akceptace druhé strany. Pokud spotřebitel zaslal výpověď dodavateli energií doporučeným dopisem (což uvádí ve stížnosti), který dodavatel energií od poštovního doručovatele převzal, jedná se podle našeho názoru o vzorový způsob komunikace. Doporučujeme spotřebiteli uschovat si veškeré dokumenty s touto zásilkou související. Výpovědní doba činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi.
Ohledně oprávněnosti odstoupení uvádíme, že souhlasíme s argumenty, které nastínila ve stížnosti spotřebitelka. Dle ustanovení § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, je spotřebitel oprávněn bez sankce vypovědět smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory na dobu neurčitou nebo určitou, ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu (a tedy logicky i ještě před zahájením dodávek). Pokud za spotřebitele jedná zastupující společnost, která uzavře smlouvu o zastoupení se spotřebitelem mimo obchodní prostory (kupř. u spotřebitele doma), není už rozhodné, kde byla uzavřena smlouva mezi zastupující společností a novým poskytovatelem energií. I pokud by zastupující společnost a poskytovatel energie uzavřeli smlouvu v obchodních prostorech poskytovatele energie, pořád se bude jednat o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory.
Zcela se ztotožňujeme se závěrem uvedeným ve stížnosti, že z formálního pohledu sice smlouva mimo obchodní prostory uzavřena nebyla, nicméně z materiálního pohledu smlouva mimo obchodní prostory uzavřena byla. Přednost by měl přitom dostat pohled materiální, podle kterého lze dojít k závěru, že smlouva byla uzavřena mimo obchodní prostory. Tento výklad opíráme i o ustálenou rozhodovací praxi Ústavního soudu ČR, dle které platí, že je-li možné určité ustanovení (resp. jeho použití a dopad) vyložit různými způsoby, je ústavně konformní ten způsob, který je pro spotřebitele nejvýhodnější.
V případě nevyřešení sporu s dodavatelem energií se může spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, který je orgánem příslušným k mimosoudnímu řešení sporů mezi dodavatelem energií a spotřebitelem.
Závěrem připojujeme upozornění ohledně případné smluvní pokuty. Tu si obvykle účtují zprostředkovatelé (v tomto případě by to byla společnost České úspory s.r.o.) poté, co spotřebitel vypoví smlouvu dodavateli energií, kterého spotřebiteli zprostředkovatel dohodl. V případě, že by zaplacení smluvní pokuty bylo po spotřebiteli požadováno, může se obrátit na naši bezplatnou poradnu na čísle 299 149 009.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.