Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
. Dne 13.8.2014 jsem koupil navigaci do osobního auta z internetového obchodu
X-touch, Sochorova 3178/23, 61600 Brno. Po zaplacení navigace (převodem na účet) jsem obdržel navigaci – ovšem nebyla kompletní (bez síťové nabíječky). Na tuto skutečnost jsem prodejce upozornil (emailem), do 14 dnů byla chybějící nabíječka dodána. Při zapnutí a uvedení do provozu jsem zjistil, že nejsou nahrány mapy Evropy, tak jak uvádí prodejce. Opět jsem kontaktoval prodejce a byl odkázán emailem na jejich technické oddělení. Jenže na uvedenou emailovou adresu nebylo možné cokoliv odeslat. Při dalším kontaktu s prodejcem jsem byl vyzván o sdělení čísla dodacího listu. To jsem následně učinil a tím skončil jakýkoliv kontakt prodejce se mnou. Následná emailová komunikace z jejich strany nebyla. Mám za to, že prodejce uvádí kupující v omyl v následujících bodech:
výr. číslo:S/N:20140522093342
Vzhledem k tomu že není možné se s prodejcem ne čímkoliv domluvit požaduji navrácení mnou zaplacené finanční hotovosti zpět na učet
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Nejsou-li výše uvedené podmínky splněny, jedná se o tzv. nesplněnou jakost při převzetí. V takovém případě může spotřebitel v rámci reklamace požadovat uvedení zboží do souladu zboží se smlouvou, nebude-li to možné, může od smlouvy odstoupit. V tomto případě by tedy měl spotřebitel uplatnit reklamace v souladu s reklamačním řádem (prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit). V uplatnění reklamace je nutné vadu popsat a zvolit nároku z vadného plnění. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Lhůta pro vyřízení reklamace běží od doby, kdy měl prodávající možnost věc fyzicky zkontrolovat.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.