Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 10 |
Dobrý večer, dnes (10.4.2021) jsme s manželem nakupovali v Lidlu v Opavě na Těšínské ulici těsně před osmou večer. Po prodejně chodil muž, který neměl respirátor, ale jakýsi šátek, který navíc vůbec neměl nasazený, tedy byl bez jakékoli ochrany úst a nosu. Jiný zákazník upozornil ochranku, že mu to vadí, ale dostalo se mu vysvětlení, že ochranka může pouze napomenout či doporučit, pokud se tím zákazníci neřídí, nedá se nic dělat. Zdálo se, že muž bez roušky se s člověkem z ochranky zná, bavili se spolu. Toto tvrzení mi přijde nehorázné, za normálních okolností by člověk bez roušky byl vykázán z obchodu nebo by do něj nebyl vpuštěn. Pokud si ochranka neumí zjednat respekt zákazníků, zřejmě nepracuje dobře. Jestli si nechce "pohněvat" známého, je to ještě horší - právě vyrobila Lidlu několik pěkně naštvaných zákazníků. Když nosím ve vaší prodejně respirátor, vyžaduji, aby toto pravidlo platilo pro všechny, jinak se jedná o diskriminaci - sundat respirátor tedy můžu, když se znám se zaměstnanci?
Očekávám, že ochranka bude plnit svoji funkci a že se se zákazníky bez roušky už v Lidlu nesetkám
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
V případě podezření na porušování hygienických předpisů lze na tuto skutečnost upozornit příslušnou Krajskou hygienickou stanici. Výkon státního zdravotního dozoru spočívá v kontrole plnění povinností podnikajících osob fyzických a právnických k ochraně veřejného zdraví.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.