Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
měli jsme zaplacený zájezd od CK SEN THajsko,Malajsie,Singapour 13.-17.11.2020,který byl zrušen ze strany CK Sen.K zájezdu jsme si zaplatily storno pojištění,z duvodu zrušení zájezdu z naší strany.CK Sen nám vrátila zpět zálohu poníženou o storno pojištění,což je 1593 na osobu.Je toto jednání ze strany CK správný?
Děkuji za prověření mého dotazu.
S pozdravem
Soňa Bechnerová
žádáme vrácení peněz na naše učty
|
Tweet |
Pokud od smlouvy o zájezdu odstoupí pořadatel, nemá spotřebitel povinnost hradit odstupné. Pořadatel má, odstoupil-li od smlouvy o zájezdu, povinnost vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré platby uhrazené spotřebitelem za zájezd (§ 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Platbou uhrazenou za zájezd se rozumí i platba za pojištění, bylo-li ujednání o pojištění součástí smlouvy o zájezdu.
Spotřebitel by měl tedy obdržet veškeré platby, které pořadateli poskytl. S ohledem na datum pořádání zájezdu upozorňujeme, že spotřebitel nemá povinnost přijmout vratku v podobě voucheru.
Nevrátí-li pořadatel spotřebiteli uhrazené platby v plné výši zpět, může spotřebitel pořadatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.