Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost zaslala verifikační dopis, v němž uváděla, že si moje rodiče před dvěma lety objednali jejich služby na vyber nejlepší společnosti za odběr energie. Na nic takového si rodiče, ale nepamatuji. V dopise stojí špatně uvedené příjmení. Taktéž v dopise stalo, že můžeme vypovědět jejich služby e-meilem. Což jsem udělala. Společnost jsem požádala o podklad kdy a jak byla uzavřena smlouva. Chtěli zaslat veškeré údaje včetně jména, příjmení, datum narození, čísla odběrného místa a vlastnoruční podpis. To jsem odmítla. Do měsíce přišel dopis aby se zaplatilo 4500. Rodiče po poradě s policistou, kdy jim tvrdil že to zaplatit musí aby nedošlo k dalším penále atd., tuto částku zaplatili. Prý se mohou soudit, ale bude to trvat léta a přijdou o nemalou částku peněz a to není jisté že vyhrajou. Jsme zoufalí, nevím co teď bude. Děkuji
Nevim
Vrátit zaplacenou pokutu a už nikdy se neozyvat.
|
Tweet |
Společnost ENERGY asociace energetických poradců s.r.o. je v tomto vztahu patrně zprostředkovatelem, který za spotřebitele uzavírá smlouvu s dodavatelem.
Odstoupit od smlouvy mezi spotřebitelem a ENERGY asociace energetických poradců s.r.o., která byla uzavřena mimo obchodní prostory zprostředkovatele, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li zprostředkovatel (ENERGY asociace energetických poradců s.r.o.) za spotřebitele smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu s dodavatelem, může ji spotřebitel vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebiteli možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.
Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Vedle toho (resp. namísto toho) je možné namítat, že spotřebitel nevěděl a vzhledem k informacím, které mu před uzavřením smlouvy poskytla společnost ENERGY asociace energetických poradců s.r.o., ani vědět nemohl, jakou listinu vlastně podepisuje. V takovém případě lze namítat nedostatek vůle jednající osoby. Dle § 551 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je nedostatek vůle jednající osoby důvodem pro zdánlivost právního jednání. K podpisu smlouvy by se proto nepřihlíželo ("smlouva jako by ani nevznikla"). Uvažovat lze i nad neplatností smlouvy, pokud byl spotřebitel uveden v omyl o rozhodující okolnosti (§ 583 občanského zákoníku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.