Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#50065Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 9 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2021, před 4 lety

Martina Vlčková

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 22.3. nám byla od společnosti Jena nábytek dle objednávky 9921033453 doručena postel Grand Post.180x200,pol.rošt,ÚP, bohužel postel přišla poničená, ještě ten samý den jsme podali reklamaci a požádali o vrácení zboží v 30 denní lhůtě na vrácení zboží. Reklamace nám byla uznána již dne 25.3. s tím, že má Jena domluvit dopravce, který nás má kontaktovat a postel si přijede vyzvednout. Bohužel do dnešního dne se nic nestalo. Jenu neustále urguji, ale už na mě přestali reagovat. Žádný dopravce se do dnešního neozval a storno objednávky mi taky nebylo stále doručeno, což je docela problém vzhledem k tomu, že postel byla objednána na splátky a splátková společnost již bude chtít první splátku. Kdykoliv volám na linku tak je mi sděleno, že to budou urgovat, ale nic se nikdy nestane.


Produkt

Grand Post.180x200,pol.rošt,ÚP 885-0067/001


Požadované řešení

Žádám o okamžité kontaktování kdy bude postel odvezena a o stornování objednávky abych mohla zrušit splátkový kalendář.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2021 11:29, před 4 lety

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. Lhůta v těchto případech běží ode dne, kdy e-mail (obsahující uplatnění nároků z vadného plnění/reklamaci) podnikateli dojde. Tímto dnem je podle našeho názoru den následující po dni, kdy se e-mail uložil do e-mailové schránky podnikatele (k prokázání lze využít např. potvrzení o doručení e-mailu).

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Součástí vyřízení reklamace standardně nebývá odvoz zboží podnikatelem zpět z němu. Pokud se na tom ovšem strany dohodly, měl by prodejce tuto dohodu dodržet, jelikož daný slib zavazuje (§ 3 odst. 2, písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Pokud tedy prodávající nezajistí odvoz postele ani do 30 dnů od uplatnění reklamce, bude mít spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy a kupní ceny.

Pokud jde o splátkový kalendář, podle § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že pokud jsou na sobě jednotlivé smlouvy závislé a vzájemně podmíněné, tak při zániku závazku (např. při odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty reklamace) následně dojde ke zrušení ostatních závislých smluv (např. splátkový kalendář).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.5.2021 11:51, před 4 lety

Dobrý den,

se zákaznicí se již spojilo reklamační oddělení nábytku a sdělili postup řešení.

Děkujeme.
Tým OKAY

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2021 12:05, před 4 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme jí o potvrzení informace a případné uzavření případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2021 16:41, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případě o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2021 09:06, před 3 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.