Společnost


FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. v likvidaci

Počet nahlášených stížností:377
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#50070Neplnění odstoupení od kupní smlouvy v zákonné lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2021, před 4 lety

Petra Marešová

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 6.2. 2021 jsem přes e-shop Mollio.cz objednala a zaplatila pánský šedý oblek v celkové výši 997,- Kč. Dne 17.3. 2021 jsem tento vyzvedla. O den déle jsem přes elektronickou komunikaci emailem žádala o zaslání adresy kam mohu zaslat zboží zpět a uplatnit odstoupení od smlouvy v zákonné 14-ti denní lhůtě. Bylo mi univerzálně odpovězeno, že se jedná o nákupní galerii a jsou "pouze" zprostředkovatelé, tudíž odstoupení musím uplatnit u mezinárodního dodavatele. Že se jedná o nákupní galerii nijak z eshopu nevyplývá, je uvedeno až v obchodních podmínkách, dokonce zboží bylo uvedeno skladem, dodání 5-8 dní. Dodací lhůta byla měsíční a připojen email s tvrzením nadstandardní kvality a zaručující spokojenost oproti jiným dodavatelům. Trvala jsem na odstoupení od smlouvy, které jsem dne 23.3.2021 zaslala elektronicky, ale také dne 25.3. 2021 písemně společně se zbožím zpět na adresu sídla společnosti a vyzvala je k zákonnému plnění, neboť mi adresu pro zaslání zpět ani na dotaz neuvedli. Nejen, že mi dne 24.3.2021 elektronicky odvětili ve stejném duchu, že jsou zprostředkovatelé, ale jejich odpověď byla neúčelná a mylná. Směřovala k jinému tématu pro někoho jiného a "doporučeno", ať použiji reklamační protokol. Následně jsem je upozornila, že se obohacují nepoctivým způsobem, postupují nezákonně,a nadále nemám zájem o jejich nesmyslné tvrzení a vyzvala je, aby mi ve 14-ti denní lhůtě vrátili peněžní prostředky na svůj bankovní účet, který jsem uvedla v odstupující smlouvě. Dále jsem uvedla následný postup v případě nesplnění zákonných podmínek v podobě zastupování a předání podnětu vyšším instancím. Do dnešního dne 13.4. 2021 k žádnému vyrovnání nedošlo a řádné vrácení svých peněžních prostředků jsem neobdržela. Dne 12.4.2021 jsem jim odeslala elektronicky, a taktéž písemně na adresu, Výzvu k vydání pro bezdůvodné obohacení se.(bez jakékoliv zpětné komunikace).Též budu požadovat zaplatit zákonný úrok z prodlení. Obracím se na vás v zastupování a domáhání se svých práv u společnosti, která očividně okrádá a klame spotřebitele s cílem jim neumožňit jejich zákonné nároky, které mají sloužit pro ochranu. Děkuji Marešová


Produkt

Eshop Mollio.cz


Požadované řešení

Vrácení svých peněžních prostředků za zboží, které bylo odesláno zpět v zákonné lhůtě a zaplacení úroku z prodlení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2021 10:38, před 4 lety

Společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Poskytl-li prodávající spotřebiteli mylně informaci o tom, že od smlouvy nemůže odstoupit, prodlužuje se lhůta k odstoupení od smlouvy o rok.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Nevrátí-li prodávající spotřebiteli peníze, je možné ho vyzvat tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2021 11:51, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2021 11:58, před 4 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.