Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V casti domu jsme si nechali namontovat plastova okna. Pozadovali jsme přesně taková, jaka jsme jiz meli v jine casti domu. Dodavatel oken a montazni pracovnik byli z jedne firmy, stejná osoba. Bohuzel byla namontovana okna jina. Navic se pri nižších teplotach rosi tak, ze voda teče po zdi, pres noc udela kaluze metr kolem zdi. Zdi plesnivi. Dodavatel se na vyzvu dostavil do 2 dnů, sdělil, že mezi skly chybí plyn, dodá skla nová a nesprávně dodané díly vymění. Bohužel to bylo z jeho strany vše. Víc se neozval. Po 2 měsícich jsme poslali firme doporučený dopis, kde jsme písemně odstoupili od kupní smlouvy, nikdo nevyzvedl. Prosíme o pomoc při řešení.
Musíme nyní na vlastní naklady nechat všechna okna vymenit, abychom předešli dalším škodám na majetku. Děkuji
Dodavka a montáž plastových oken
Výměna oken za správná dle zadání a za okna bez vad.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud spotřebitel odstoupil od smlouvy a podnikatel mu nevrátil kuopní cenu, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud podnikatel porušil svou smluvní povinnost a spotřebiteli tím vznikla škoda, nahradí podnikatel spotřebiteli tuto škodu dle § 2913 občanského zákoníku. Avšak je třeba vzít do úvahy § 1925 občanského zákoníku, čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění, toho se není možné domáhat z jiného právního důvodu (náhradou škody).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.