Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den , byla mi nabídnuta firma ICGF jako odkup mé pohledávky. Vše ,co jsem o pohledávce věděl, jsem firmu informoval. Po podepsání jejich smlouvy zjistily, ze dotyčný dlužník ma exekuci starou 10 let , o které jsem nemohl ani tušit. Oni na to přišli a řekli, že odstupují od smlouvy, protože pohledávka je již neplatná a musím zaplatit 4990 ,- protože zjistili dlužníkovi exekuci. Nyní chodí upomínky o zaplacení. Dá se z mojí strany tento spor nějak vyhrát abych neplatil tuto částku? Děkuji Matoušek
Řešení podepsané směnky
Chci upozornit na tuto firmu , která první konzultace udela bezplatně a po podepsání smlouvy v jejich prospěch uz nemate uniku a když zjistí že dlužník ma 10 let starou exekuci tak 14 dní od podepsání smlouvy napíší storno pohledávky a dotyčný platí pokutu za jejich storno .
|
Tweet |
Má-li požadovaná částka povahu poplatku za provedení služby:
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Má-li požadovaná částka povahu smluvní pokuty:
Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Jestliže by tedy ujednání o smluvní pokutě, bylo výslovně, srozumitelně a jednoznačně zaneseno v samotném těle smlouvy a spotřebitel by s ním souhlasil, bylo by možné konstatovat, že byla smluvní pokuta platně ujednána. Jestliže však byla informace o pokutě uvedena nejednoznačně nebo nebyla uvedena vůbec, není její vymáhání po spotřebiteli oprávněné
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Velké Británii), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.