Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, v prosinci 2020 jsem zakoupil mobilní telefon značky Xiaomi u společnosti Mall.cz. U telefonu došlo následkem pádu k poškození krycího skla. Při kontaktu s autorizovaným servisem bylo dle IMEI zjištěno, že telefon nepochází z distribuce pro CZ/SK a není jej tedy možno v ČR placeně opravit, aby nedošlo k porušení záručních podmínek a telefon zůstal ještě zbylých 17 měsíců v záruce. Pokud bych o této skutečnosti byl informován před prodejem, telefon bych u Mall.cz nikdy nezakoupil. Tímto společnost podstatně porušila smlouvu a já trvám na jejím zrušení/odstoupení od smlouvy. Mall.cz odmítá odstoupení na základě toho, že jí český právní řád nenařizuje nakupovat pouze výrobky pro tuzemskou distribuci a odstoupení zamítá.
Fa 5060714788, XIAOMI Redmi Note 8 Pro, 6GB/128GB, Green
Odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Rozlišujeme dva typy záruky - zákonnou a smluvní.
Co se zákonné záruky týče, spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 měsíců od převzetí. Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu a to bezplatně. Zákonná záruka se však nevztahuje na mechanické poškození dle § 2170 občanského zákoníku (právo z vadného plnění spotřebiteli nenáleží, pokud spotřebitel vadu sám způsobil).
Smluvní záruka, tzv. záruka za jakost podle § 2113 a násl. občanského zákoníku, je poskytována nad rámec zákonné záruky, je dobrovolná a výrobce ani prodejce nemá povinnost ji poskytovat, pokud si ji strany neujednají. Jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou. Jednou z možných výhrad smluvní záruky může být také povinnost opravy zboží u konkrétního servisu.
Pokud si spotřebitel nechá mechanickou vadu opravit úplatně u jiného servisu, než který se sjednán v podmínkách uplatňování smluvní záruky, mohlo by tímto jednáním sice dojít k porušení podmínek smluvní záruky, avšak na zákonnou záruku toto jednání spotřebitele nemá vliv a v budoucnu by stále bylo možné uplatnit vůči prodávajícímu práva z vadného plnění v rámci zákonné záruky.
V případě úplatné úpravy se jedná se o smlouvu o dílo a práva a povinnosti se budou řídit ujednáním smluvních stran a zákonnou úpravou smlouvy o dílo.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.