Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#50125Neuhrazení dlužné částky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

13 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2021, před 4 lety

Petr Poulík

Znění stížnosti

Dne 9. 10. 2020 jsem od provozovatele poštovních služeb obdržel zásilku s podacím číslem DR9526410842M. Vadu poskytnuté poštovní služby jsem reklamoval, neboť balík byl při nesprávné manipulaci při přepravě poškozen a po rozbalení jsem zjistil, že i obsah. Informaci o poškození jsem zapsal do přepravního listu včetně informace, že byla pořízena fotodokumentace.

Provozovatel poštovních služeb mou reklamaci zamítl s odůvodněním, že balení zásilky nesplňovalo poštovní podmínky. Balení podle mě splňovalo všechny náležitosti pro přepravu, protože se jednalo o originální balení výrobce, v němž se přepravují takovéto zásilky po celém světě. V odůvodnění se mimo jiné píše, že toto balení bylo bez úchopů pro snadnou manipulaci se zásilkou, což samozřejmě není pravda, protože balík tyto úchopy má. Balík je navíc označen všemi mezinárodně známými piktogramy používanými na balících pro snadnou a rychlou identifikaci, jak se zbožím zacházet.

Informace o vyřízení reklamace mi byla doručena dne 5. 11. 2020. V zákonné lhůtě jednoho měsíce od obdržení vyřízení reklamace uplatňuji námitku proti vyřízení reklamace u Českého telekomunikačního úřadu, oblastní odbor ČTÚ – odbor pro jihomoravskou oblast.

Dne 25. 11. 2020 zahájil Český telekomunikační úřad správní řízení.

Dne 8. 2. 2021 vydal Český telekomunikační úřad rozhodnutí v tomto správním řízení. Odpůrce, tedy Česká pošta má uhradit ca 65 % nákladů, které mně díky poškození obsahu zásilky (televizor) vznikly. Proti rozhodnutí jsem se já ani Česká pošta neodvolali. Toto rozhodnutí nabylo právní moci 2. 3. 2021 a bylo vykonavatelné 2. 4. 2021. Do dnešního dne, tedy 15. 4. 2021 nebyla mně přiznaná náhrada škody uhrazena. Také jsem na e-mailovou adresu České pošty info@cpost.cz od nabytí právní moci do dnešního dne zaslal 6 e-mailů jako výzvu k uhrazení dlužné částky. Odpověď jsem neobdržel žádnou! Na call centrum 800 104 410 se také nedá dovolat!

Domnívám se, že není potřeba se více rozepisovat, protože Česká pošta má veškerou dokumentaci.


Produkt

Číslo jednací ČTÚ-54 140/2020-637/IV


Požadované řešení

Okamžitá úhrada dlužné částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2021 15:55, před 4 lety

Podle § 129 odst. 1 věty první ZEK, ve znění pozdějších předpisů, Český telekomunikační úřad rozhoduje spory mezi osobou vykonávající komunikační činnost (§ 7) na straně jedné, a účastníkem, popřípadě uživatelem na straně druhé, na základě návrhu kterékoliv ze stran sporu, pokud se spor týká povinností uložených tímto zákonem nebo na jeho základě.

Dle rozsudku Nejvyššího správního soudu č. j. 2 As 111/2010-64: "Proto je podle ustanovení § 129 odst. 1 zákona č. 127/2005 Sb., příslušný o uvedené sankci rozhodnout Český telekomunikační úřad a jeho rozhodnutí představuje vykonatelný exekuční titul."

Pokud se proti rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu strany neodvolají, je možné na základě daného rozhodnutí požádat soud o výkon rozhodnutí (tedy aby nařídil exekuci).

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.