Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý deň,
na Vianoce 2019 som dostal "VIP poukaz na večer pod hvězdami". V 2020 bola zlá epidemiologická situácia, od 3/2020 Ministerstvo zahraničných vecí nedoporučovalo cestovať. Bolo to aj viac krát zakázané (zo Slovenskej, Českej strany), hvezdáreň aj bola zatvorená (88dní). Teda som nerealizoval rezerváciu. počítal som s predĺžením poukazu ako bolo deklarované v podmienkach pri Covid. Rezerváciu som realizoval až v r 2021 na 4/2021. Od 12/2020 ale bola hvezdáreň stále zatvorená a je ešte aj dnes. Prehliadka sa nekonala. Teraz ale čítam na stránke pozmenené podmienky. Uvádza sa, že poukaz sa predlžuje počas pandémie len v prípade, ak som opakovane počas pandémie realizoval rezerváciu (to tam pred tým nebolo v kontexte pandémie). Teraz sa márne pokúšam mailom kontaktovať majiteľa a zjednať riešenie. V objednávkovom formulári t.č. nie je možnosť objednať na poukaz s platnosťou v r 2020.
VIP poukaz na večer pod hvězdami
vrátenie peňazí, resp. možnosť uplatniť poukaz
|
Tweet |
Pokud byly jednostranně změněny podmínky pro prodlužování trvání voucheru a spotřebitel s nimi souhlasil, jde o platnou změnu práv a povinností smluvních stran ve formě dohody (resp. jde o tzv. kumulativní novaci). Není však možné aby podnikatel jednostranně měnil podmínky pro prodloužení trvání voucheru bez souhlasu spotřebitele, neboť takovéto jednání je dle § 1814 písm. g) občanského zákoníku zakázané. K změně podmínek je třeba souhlasu druhé strany.
Spotřebitel je tak vázán podmínkami, na kterých se strany původně dohodly, resp. které změnily v průběhu trvání závazku dohodou. Spotřebitel není vázán podmínkami, které podnikatel změnil jednostranně bez dohody stran.
Pokud bylo v původních podmínkách ujednáno, že poukaz bude prodloužen (za splnění určitých - v té době definovaných - okolností), má spotřebitel nárok na to, aby jeho poukaz byl prodloužen, pokud tyto okolnosti nastaly.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.