Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Po několika dnech používání autíčka na dálkové ovládání Axial SCX24 Deadbolt 1:24 4WD RTR červený nebylo možné autíčko znovu nabíjet. Alza zamítla záruční opravu z důvodu zničení akumulátoru, který se zničil dlouhodobým ponechánim v nenabitem stavu. Přitom bylo autíčko vždy nabijeno do 2 hodin od vybití. Nikdy není ani uvedeno jak dlouhá doba je "dlouhodobě" a také nebylo dokázáno, že byl akumulátory dlouho v nenabitem stavu.
Autíčko bylo používáno dle návodu. Vždy bylo ihned do 2 hodin nabijeno. Jak je možné, že si alza toto vymyslí! Bez důkazů zamítne záruční opravdu když víme, že bylo vše dodrzeno. Podle této zkušenosti je tedy možné, že zamita i další záruční zakázky. Objednávka 433 044 255
Axial SCX24 Deadbolt 1:24 4WD RTR červený
Záruční oprava autíčka
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu. Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, je mi líto, že produkt vykazuje chyby a že jste si vyřízení reklamace představoval jinak než bylo uznáno autorizovaným servisem. Nicméně kolega z reklamačního oddělení Vám všechny podrobnosti uvedl v e-mailové komunikaci. Reklamace byla zamítnutá autorizovaným servisem na základě jejich odborného prozkoumání. O baterii dle servisního střediska nebylo dbáno dle manuálu. Toto rozhodnutí je pro Vás směrodatné a nemůžeme jej změnit. V případě, že se zamítnutím nesouhlasíte, můžete se obrátit na soudního znalce v oboru. Ten můžete tvrzení autorizovaného servisu vyvrátit. Děkuj za Váš čas. Andrea, péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.