Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
potřebuji poradit se svou reklamací kuchyně. 17. 11. 2020 jsme reklamovali myčku, která tekla, a zároveň dvířka kuchyně, která byla právě myčkou poškozená. Reklamace byla po návštěvě technika přijata 8. 12. 2020 = dle informací od prodejce objednaná nová myčka i dveře. Myčka došla 17. 12. - do této doby tedy vše v pořádku.
Jde však o reklamovaná dvířka - 19. 2. 2021, tj. po 2 měsících jsem se opět zeptal, dle informace se zapomnělo objednávku nových dvířek objednat. Akceptoval jsem prodloužení, bylo mi sděleno, ze dvířka budou v terminu 15. 3. - 19. 3. Do dnešní doby však stále nový díl nemáme. Dohromady to trvá téměř 4 měsíce. 29.3. jsem zaslal e-mail, bez odpovědi. Dnes, 16.4. jsem zavolal na oddělení reklamací - zapírají že jakýkoliv e-mail obdrželi = zaslal jsem ještě jednou. Zmíněná osoba, vyřizující reklamaci, nezvedá telefon. Jak se, prosím, můžeme účinně bránit? Mohu na tomto základě odstoupit od kupní smlouvy a požadovat navrácení kupní ceny kuchyně z důvodu porušení lhůty na vyřízení reklamace? Či podat předžalobní výzvu, řešit to přes ČOI? Už jinou cestu nevidím.
Díky za radu.
Radim Valcha
Reklamace č. CZ - 6034883, jde o přední dřívka kuchyně pro vestavěnou myčku, která byla poškozena vadným těsněním přístroje
Chceme jak vyměnit zboží, tak i dostat refundaci za půl roku, kdy čekáme na řešení. Dvířka, která doposud nebyla dodána, dále poškozují i vedlejší skříňku. Chceme aby se k tomu výrobce postavil čelem.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
za dobu mezi podáním a zveřejněním tohoto případu byla již reklamace vyřešena.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Děkujeme společnosti za vyjádření a součinnost. Stížnost nyní přeřadíme na spotřebitele, aby měl možnost vyjádření společnosti potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Dobrý den,
Bylo vyřešeno částečně. Dle dohody jsme zatím neobdrželi finanční kompenzaci a proto pro nás neni situace uzavřena.
S ohledem na výše uvedené vyjádření spotřebitele na něj stížnost přeřazujeme zpět a žádáme ho, aby nás informoval bezprostředně poté, co bude věc "dotažena do konce", popř. aby stížnost v takovém případě sám uzavřel. Děkujeme stranám za součinnost.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.