Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Cca 2 týdny před ukončením záruční lhůty mi přestal fungovat NTB. Odnesla jsem ho do Alzy (poslední číslo reklamace ASRE21211983), vrátili ho tak, že se sice otevřel, ale pomalý byl stále. Odnesla jsem ho tam znovu, reklamace neuznaná (= závada nebyla prokázána ani opakovaným dlouhodobým zátěžovým testem). Doma jsem zjistila, že kromě zpomalení a zamrzávání webových stránek ještě začal výrazně "vrčet". Znovu jsem ho odnesla do Alzy - neuznaná reklamace, stejné odůvodnění. NTB jsem nechala prověřit v běžném servisu. Dostala jsem vyjádření, že notebook má asi porouchaný ventilátor, díky a je pomalý. Znovu jsem šla do Alzy, kde mi přístroj odmítli převzít s tím, že už prošla záruční lhůta (moje chyba byla, že jsem hned vždy po upozorňovací sms od Alzy nešla NTB vyzvednout a hned ho ten samý den nevracela. Byly tam několikadenní prodlevy, čímž skutečně uběhla záruční lhůta; díky pracovním povinnostem jsem nebyla schopná rychlejší reakce). S Alzou si neustále dopisuji a dožaduji se opravy.
Notebook HP 250 G6 Dark Ash
Notebook potřebuji k práci - cílem mé reklamace je moci v klidu pracovat na funkčním notebooku bez rušivých zvuků a v rychlosti, na kterou jsem u předmětného přístroje byla zvyklá. Proto požaduji buď kvalitní opravu, nebo vrátit peníze, nebo vyměnit za jiný notebook.
|
Tweet |
Dle § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že spotřebitelka může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí zboží. Po uplynutí uvedené doby nemá spotřebitelka právo novou reklamaci uplatnit.
Jiná situace je, pokud spotřebitelka rozporuje vyřízení původní reklamace. Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, paní Stuchlíková,
samozřejmě chápu, že jste s vyřízením reklamace nespokojena. Bohužel jak jsme Vám již sdělili, notebook se nacházel v servisu, kde probíhal zátěžový test a ten žádnou závadu neodhalil. Jak píše společnost dtest výše, doporučuji Vám se obrátit přímo na soudního znalce, který může vyřízení reklamace případně rozporovat.
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný víkend, Veronika, Alza.cz
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost na výše uvedená vyjádření reagovat, popř. stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.