Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
Z důvodu vládního nařízení jsou prodejny AW Lab zavřené. Česky e-shop nemají a ani CZ kontakt. Potřebovali bychom boty reklamovat. Prodejny jsou zavřené 6mesicu a brzy nám záruka projde.
Dekuji
Sportovní panska obuv
Radu jak přistupovat pripadne informace nač máme nárok.
|
Tweet |
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail či zasláním doporučeného dopisu na pobočku prodejce. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Třicetidenní lhůta pro vyřízení reklamace v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Co se společnosti BAŤA a.s. týče, dle stanoviska Ústředního inspektorátu ČOI ze dne 22.5. 2015, sp.zn. ČOI 58194/15/O100-OP/400, jedná se o franchisora (tzn. subjektu, který poskytuje franchisantovi za úplatu svou licenci, návody, postupy, zázemí atp.). V takovém případě je rozhodující, s kým spotřebitel uzavřel smlouvu. Vzhledem k tomu, že společnost Compar S.p.A. vystupuje jako samostatný podnikatel s vlastním podnikatelským oprávněním, může spotřebitel uplatnit reklamaci jen u toho konkrétního prodávajícího, se kterým uzavřel smlouvu. Spotřebitel tedy nemůže uplatnit reklamaci u společnosti BAŤA a.s.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Itálii), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.