Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#50168Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.04.2021, před 4 lety

Dušan Vavroch

Znění stížnosti

Televizor Panasonic TX55GX600E zakoupen 22.9.2020.Televize hrála cca.6 měsíců v pořádku a najednou se na ní objevily pruhy.Porucha panelu televize, běžná porucha.Nafotil jsem a poslal foto na Mall. Odpověděli,že nejlepší je zboží poslat nazpět. Zaslali jsme v originálním balení za 360Kč. na Mall.Zboží bylo absolutně v pořádku, jako nové, až na poruchu panelu obrazovky. Bylo mi sděleno, že je televize mechanicky poškozená a že záruku neuznávají a posílají špatný televizor nazpět.Napsal jsem žádost o znovuposouzení s tím,že zboží jsem odeslal v perfektním stavu a mechanické poškození z mé strany nepřipadá v úvahu. Znovu mi odepsali,kam mají poškozené zboží odeslat.Nerozumím tomu,proč se tak brání reklamaci, na kterou mám nárok.A víceméně se mnou nehodlají diskutovat.Toto se nám dříve stalo u jiné panasonic a bez problémů v Okay elektrospotřebiče provedli opravu a sdělili mi,že je to běžná porucha.Proto prosím o pomoc,Mall se k tomu staví nevstřícně a nemají zde žádnou pobočku,kam se obrátit.
Děkuji za pomoc a radu Dušan


Produkt

Panasonic TX55GX600E


Požadované řešení

Nejlepší řešení je vrácení peněz z důvodu nemožnosti reklamovat jakékoliv zboží. Zrušení pobočky Olomouc. Popřípadě oprava nebo nové zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2021 12:49, před 4 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.


Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2021 13:45, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.7.2021 12:19, před 4 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.