Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Odešlo mi LED stropní světlo stmívatelné - kupováno v říjnu 2019 (dohledáno v letáku 40/2019 za 999,- Kč.) v prodejně Lidl v Rudné u Prahy.
Bohužel nemám účtenku (tenkrát ještě nebyla možná elektronická forma v aplikaci) , ale dočetl jsem se, že reklamace může být také uznána na základě čestného pohlášení, svědka atd. Manažer prodejny mě ale odkázal na hotline, že bez účtenky nic neuzná.
Hotline jsem kontaktoval s tím, jestli by na základě údajů (pravděpodobně placeno kartou) nedokázali spárovat platbu a s tímto produktem a zaslat mi kopii účteny. V odpovědi mi říkají, že toto nedělají a že lze také reklamovat na základě čestného prohlášení atd..., ale že je vše v kompetenci manažera prodejny. Manažer prodejny ale nechce uznat, tak jsem v začarovaném kruhu...
LivarnoLux IAN 321917_1901, typ 14139206L, BN300594, datum výroby na světle 05/2019
Akceptuji jakýmkoliv způsobem kompenzaci v ceně 999,- Kč. Výměna zboží, vrácení peněz, pokázka na nákup...
|
Tweet |
Pro uplatnění reklamace je třeba, aby spotřebitel prokázal, že u prodávajícího reklamovanou věc zakoupil. Zákon však neukládá povinnost prokázat tuto skutečnost účtenkou. Spotřebitel může využít jakýkoliv důkazní prostředek (např. doklad o platbě kartou u daného prodejce, svědeckou výpověď, obal výrobku).
Pokud by prodávající omezoval možnost zboží reklamovat tím, že požaduje účtenku, ačkoliv spotřebitel může prokázat jiným způsobem, že u něj zboží zakoupil, jednalo by se o požadavek zkracující práva spotřebitele z vadného plnění ve smyslu § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. K takovýmto požadavkům se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den, pane Fraňku, to zda bude reklamace bez pokladního dokladu uznána je opravdu v plné kompetenci manažera prodejny, tudíž byl postup v tomto případě zcela v pořádku. Děkujeme, že jste se na nás prostřednictvím dTestu obrátila. Přejeme, pokud možno, hezký den. S pozdravem Lidl Česká republika
Jestli to chápu správně, tak Lidl společnost se chová tak, že vlastně nezastřešuje svoje pobočky a nijak v řešení nepomůže, i když pobočka nejedná v souladu se zákonem. Řešením je tedy podat
1) podnět na ČOI
2) zprostředkovat jedníní přímo s pobočkou v Rudné u Prahy - dokáže dTest ?
3) nic nedělat, nemá to smysl
4) Jiné ???
Prosím dTest o doporučení dalšího kroku.
Má-li spotřebitel možnost prokázat, že dané zboží u prodeje zakoupil, i jiným způsobem, než je doklad o zakoupení, může se spotřebitel na prodejce opětovně obrátit s žádostí o reklamaci.
Pokud spotřebitel zakoupení prokáže (např. výpisem z platební karty), avšak prodejce výrobek do reklamace přesto nepřevezme, jedná se o přestupek dle zákona o ochraně spotřebitele. V takovém případě je možné obrátit se na Českou obchodní inspekci s podnětem k šetření. Rovněž po uplynutí zásadně 30 dní od neúspěšného pokusu zboží reklamovat vzniká spotřebiteli nárok na odstoupení od smlouvy.
S ohledem na vyjádření společnosti stížnost uzavíráme. Pouze doplňujeme, že přijetí věci do reklamce bez dokladu o zakoupení není ničím, co by bylo v kompetenci prodejce. Jde o zákonem stanovenou povinnost. Spotřebiteli, jak je uvedeno výše, stačí prokázat zakoupení věci u prodejce, a nemusí k tomu používat doklad o zakoupení.