Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:787
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#50210Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.04.2021, před 4 lety

František Franěk

Znění stížnosti

Odešlo mi LED stropní světlo stmívatelné - kupováno v říjnu 2019 (dohledáno v letáku 40/2019 za 999,- Kč.) v prodejně Lidl v Rudné u Prahy.
Bohužel nemám účtenku (tenkrát ještě nebyla možná elektronická forma v aplikaci) , ale dočetl jsem se, že reklamace může být také uznána na základě čestného pohlášení, svědka atd. Manažer prodejny mě ale odkázal na hotline, že bez účtenky nic neuzná.
Hotline jsem kontaktoval s tím, jestli by na základě údajů (pravděpodobně placeno kartou) nedokázali spárovat platbu a s tímto produktem a zaslat mi kopii účteny. V odpovědi mi říkají, že toto nedělají a že lze také reklamovat na základě čestného prohlášení atd..., ale že je vše v kompetenci manažera prodejny. Manažer prodejny ale nechce uznat, tak jsem v začarovaném kruhu...


Produkt

LivarnoLux IAN 321917_1901, typ 14139206L, BN300594, datum výroby na světle 05/2019


Požadované řešení

Akceptuji jakýmkoliv způsobem kompenzaci v ceně 999,- Kč. Výměna zboží, vrácení peněz, pokázka na nákup...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.4.2021 12:31, před 4 lety

Pro uplatnění reklamace je třeba, aby spotřebitel prokázal, že u prodávajícího reklamovanou věc zakoupil. Zákon však neukládá povinnost prokázat tuto skutečnost účtenkou. Spotřebitel může využít jakýkoliv důkazní prostředek (např. doklad o platbě kartou u daného prodejce, svědeckou výpověď, obal výrobku).

Pokud by prodávající omezoval možnost zboží reklamovat tím, že požaduje účtenku, ačkoliv spotřebitel může prokázat jiným způsobem, že u něj zboží zakoupil, jednalo by se o požadavek zkracující práva spotřebitele z vadného plnění ve smyslu § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. K takovýmto požadavkům se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2021 16:20, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.6.2021 15:18, před 4 lety

Dobrý den, pane Fraňku, to zda bude reklamace bez pokladního dokladu uznána je opravdu v plné kompetenci manažera prodejny, tudíž byl postup v tomto případě zcela v pořádku. Děkujeme, že jste se na nás prostřednictvím dTestu obrátila. Přejeme, pokud možno, hezký den. S pozdravem Lidl Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.6.2021 15:36, před 4 lety


František Franěk

Jestli to chápu správně, tak Lidl společnost se chová tak, že vlastně nezastřešuje svoje pobočky a nijak v řešení nepomůže, i když pobočka nejedná v souladu se zákonem. Řešením je tedy podat
1) podnět na ČOI
2) zprostředkovat jedníní přímo s pobočkou v Rudné u Prahy - dokáže dTest ?
3) nic nedělat, nemá to smysl
4) Jiné ???

Prosím dTest o doporučení dalšího kroku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.6.2021 10:57, před 4 lety

Má-li spotřebitel možnost prokázat, že dané zboží u prodeje zakoupil, i jiným způsobem, než je doklad o zakoupení, může se spotřebitel na prodejce opětovně obrátit s žádostí o reklamaci.

Pokud spotřebitel zakoupení prokáže (např. výpisem z platební karty), avšak prodejce výrobek do reklamace přesto nepřevezme, jedná se o přestupek dle zákona o ochraně spotřebitele. V takovém případě je možné obrátit se na Českou obchodní inspekci s podnětem k šetření. Rovněž po uplynutí zásadně 30 dní od neúspěšného pokusu zboží reklamovat vzniká spotřebiteli nárok na odstoupení od smlouvy.

S ohledem na vyjádření společnosti stížnost uzavíráme. Pouze doplňujeme, že přijetí věci do reklamce bez dokladu o zakoupení není ničím, co by bylo v kompetenci prodejce. Jde o zákonem stanovenou povinnost. Spotřebiteli, jak je uvedeno výše, stačí prokázat zakoupení věci u prodejce, a nemusí k tomu používat doklad o zakoupení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.