Společnost


TOP TIME a.s.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5023Neuznaná záruka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 15 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2014, před 10 lety

Milan Frolík

Znění stížnosti

V červnu 2014 jsem koupil stříbrný přívěšek s kameny, v září jsem ho použil jako dárek, v říjnu se asi po 4 - 5 použitích rozpadl určitě bez viny majitelky. Po asi 14 dnech v opravě mi firma telefonicky sdělila, že po odborném posouzení záruku neuznává, a tak jsem musel, pokud jsem nechtěl přívěsek vyhodit, přistoupit na hrazenou opravu. Při vyzvednutí opraveného přívěsku jsem však nedostal žádný doklad o odborném posouzení a neuznané záruce jako bych ji vůbec neuplatňoval. K ceně opravy mi dokonce firma naúčtovala i poštovné a balné, ač jsem si opravený přívěsek přebíral osobně a nezabalený. Proč tedy firma záruku vůbec poskytuje? Popsaný způsob přístupu firmy k závazkům a povinnostem ze zákona se mi zdá přinejmenším neseriózní.


Produkt

servisní list 02/14/024636


Požadované řešení

Uznání záruky nebo výsledek odborného posouzení, vrácení poštovného a balného (50 Kč) v každém případě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2014 14:53, před 10 lety

V tuto chvíli již spotřebitel nebude schopný prokázat, že se skutečně jednalo o vadu. Navíc s placenou opravou souhlasil.

Nicméně reklamace byla uplatněna, proto měl prodávající postupovat v souladu s § 19 zákona o ochraně spotřebitele, který stanoví, že prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. Nevystavení protokolu je správním deliktem a společnosti může být uložena pokuta ze strany České obchodní inspekce.

Práva z vadného plnění vyplývají ze zákona a nelze je omezit. Dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku platí, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Tedy společnost měla prokázat, že vytýkaná vada nebyla na zboží při převzetí. Spotřebitel měl ale trvat na prokázání opaku před tím, než projevil souhlas s placenou opravou.

Spotřebiteli by neměli být učtovány služby, pokud mu skutečně nebyly poskytnuty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2015 15:40, před 10 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.