Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobry den, v červnu 2020 jsme měli odletět na dovolenou do Tunisu. Ta se nekonala. Buďto jsme mohli dovolenou stornovat a prijit o celou zálohu 37tis nebo přistoupit na voucher travelsafe+. Přistoupili jsme na voucher s tím, ze si vybereme dovolenou na rok 2021. Tu jsme si sice vybrali, ale podmínky pro absolvování dovolené jsou nepřijatelné.
Rozhodli jsme se dovolenou zrušit. Přišlo nám vyúčtování storno poplatku s tím, ze by nám vrátili 25500,-. Storno jsme tedy potvrdili a do formuláře zadali číslo účtu, na které chceme peníze zaslat. Peníze nám ovšem neprisly. Opět jsme dostali mailem voucher, o který ale nemame zajem. Cele je to jeden velky podvod na zákazníky!
Storno zajezdu
Žádáme o vracení našich finančních prostředku na ucet, který jsme zadali při stornu zajezdu
|
Tweet |
Odstupuje-li spotřebitel od smlouvy o zájezdu v situaci, kdy v místě pobytu nebo cesty nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, je možné odstoupit od smlouvy bez povinnosti hradit stornopoplatky (§ 2535 občanského zákoníku). Zda takové okolnosti v místě pobytu nebo cesty nastaly je věcí individuálního posouzení každého konkrétního případu. V obecnosti se dá ovšem uvést, že není možné tyto mimořádné a nevyhnutelné okolnosti předpokládat s výrazným časovým předstihem. Pokud tedy v době, kdy spotřebitel od smlouvy o zájezdu odstupuje, není zřejmé, že v době pořádání zájezdu bude v místě pobytu nebo cesty přetrvávat mimořádná a nevyhnutelná okolnost, je spotřebitel povinen při odstoupení hradit stornopoplatky v ujednané výši.
Výši stornopoplatků pořadatel spotřebiteli na jeho žádost odůvodní (§ 2533 odst. 2 občanského zákoníku). Při odstoupení od smlouvy pořadatel vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré platby uhrazené za zájezd zpět spotřebiteli (§ 2536a občanského zákoníku). Tyto platby mohou být poníženy o stornopoplatky (k tomu viz výše).
Forma vratky má být podle nás učiněna ve formě peněžních prostředků, neboť na zájezdy s datem pořádání po 31. srpnu 2020 se zákon 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu, který umožňoval poskytování voucherů místo peněz, již nevztahuje. Spotřebiteli proto dle našeho názoru náleží peněžní prostředky, nikoliv voucher.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.