Počet nahlášených stížností: | 118 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 24. 9. 2020 manželka zakoupila mobilní telefon "Nokia 5 Dual SIM, matná černá" na portálu Alpha electronics, který patří společnosti System Centre s.r.o., IČO 06100244, zastoupený jednatelem TRONG NHAN DO.
Dne 8.10.2020 manželka telefon reklamovala, jelikož přestal přijímat signál a nebylo jej možné dobít . Dne 5. 11. 2020 byl přehrán SW a vyměněn kabel nabíjení. Dne 10. 2. 2021 manželka telefon opět reklamovala, jelikož mobilní telefon opět přestal přijímat signál. Tentokrát byla reklamace odmítnuta z důvodu: "Zjištěno poškození základní systémové desky, v jehož důsledku se projevuje reklamovaná vada. Záruční oprava byla odmítnuta z důvodu porušení záručních podmínek. Přístroj nesplňuje předpoklady a podmínky pro provedení záruční opravy. Přístroj zasažen látkou neznámého původu s následnou oxidací systémové desky. Reklamovaná vada má přímou souvislost s poškozením systémové desky, které vzniklo oxidací. Pořízena fotodokumentace." Při první reklamaci stejného druhu se nic takového nezjistilo. Z protokolu není zřejmé, kdo jej vystavil. Je pouze označen "L.M.". Bez jména technika, bez adresy, bez razítka, bez podpisu.
Společnost zaslala na vyžádání fotodokumentaci, kde je zoxidovaná jediná součástka. Vše ostatní je v pořádku. Zjištění neprokazuje zavinění manželkou. Pokud by do telefonu zatekla tekutina, která zoxidovala jednu součástku, bylo by uvnitř postižené vše, včetně pouzdra telefonu.
Dne 4.4.2021 jsem vyzval společnost k vysvětlení nejasností s tím, že jsem připravený zadat zpracování posudku soudního znalce a následně se soudit.
Mobilní telefon Nokia 5 Dual SIM, výr. číslo MEID:A1000040111918, (VE) 356024081546145 a (VE) 356024081546152. Je přibalený jednoduchý návod (1 list) v angličtině. České doklady chybí.
Uznání reklamace a vrácení peněz. Pouze anglický návod telefonu vyrobeného ve Vietnamu nasvědčuje početným upozorněním na internetu, že server Alpha electronics prodává padělky. V tom případě by se měla o věc zajímat Policie ČR a ČOI.
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený zákazníku, jak uvádíte, při první reklamaci, kdy se opravoval utržený (na vnitřní straně) nabíjecí konektor, jsme na žádnou oxidaci nenarazili (jinak bychom na to samozřejmě upozornili již při první reklamaci, která Vám byla uznána a bylo Vám proplaceno poštovné), nicméně druhá reklamace následovala až po několika měsících a právě u druhé jsme již na zásah tekutinou narazili. Pokud tvrzení rozporujete, můžete nám zboží zaslat na opětovné přezkoumání a na konkrétní díl se detailně zaměříme.
K Vašemu tvrzení, že jde o padělek, jelikož byl mobilní telefon vyroben ve Vietnamu, bychom rádi uvedli, že společnost Nokia přesunula svou výrobu do Vietnamu už od roku 2012. Výroba modelu, který jste si zakoupil, byla zahájena jen poměrně krátce před tím, než jste jej u nás zakoupil, v tu dobu již tedy byly mobilní telefony Nokia vyráběny ve Vietnamu. Můžete se o tom přesvědčit např. zde:
https://mobilizujeme.cz/clanky/ze-k-sobe-nejde-nokia-a-vietnam-tak-to-se-pletete
Ohledně padělku jsem vyslovil pochybnosti, nikoliv tvrzení. Z historie webu "vasestiznosti" je jasné, že nejsem sám. Příbalový leták pouze v angličtině nenasvědčuje tomu, že se jedná o výrobek pro český trh. Proč chybí český návod, což je povinnnost prodávajícího, odpověď nevysvětluje? Stejně tak v odpovědi chybí vysvětlení, proč chybí řádný protokol s uvedením jména a adresy, kdo se mobilním telefonem zabýval? Označení "L.M." na obyčejném papíru je opravdu málo. Nejsem první, kdo na tuto praxi upozorňuje. Nezásadnější je chybějící vysvětlení, jak je možné, že neznámá tekutina je jen na základní systémové desce a nikde jinde. Vůbec nikde na pouzdře ani uvnitř nejsou stopy po zatečení. Vše vyypadá na problém z výroby. Proto jsem rozhodnutý nechat zpracovat znalecký posudek. Jen to pak bude dražší. Přikládám zaslané fotografie pro úsudek, na co mohou u této společnsoti narazit při druhé reklamaci stejného problému v krátké době za sebou. Nerozumím tomu, jaký smysl má nabídka, poslat mobilní telefon znovu? Rodinou prošla řada telefonů, aniž by nastal problém, navíc na zánovním výrobku. Telefon během krátké doby, kdy fungoval, ležel manželce na pracovním stole nebo v kabelce bez tekutin.
Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby měla možnost reagovat.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.