Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 16.4.2021 jsem si vytvořila na stránkách Mark&Spencer objednávku, zrovna probíhali dny Marrianne, tak zde byl 20% kupón se slevou, tak jsem chtěla této akce využít. Bylo zde i několik položek, které se zdáli opravdu levné, třeba tepláčky a mikina pro děti za 29,-, ale řekla jsem si možná nějaká akce. V průběhu dne mi byla bez vysvětlení objednávka zrušena a druhý den přišel email s omluvou, že objednávku zrušili, z důvodu špatně naceněných položek v mém nákupu. Dobře, vzala jsem to, ale hned druhý den jsem se na jedné Facebook skupince dozvěděla, že některým lidem objednávky odeslali. Jedna paní objednávala přesně i ty tepláčky a mikinu za 29,-, jí objednávka dorazí. Již jsem společnost kontaktovala a pořád dokola mi jen odepisují, že na to mají právo mi objednávku zrušit. A chci se zeptat, mají na to právo, prostě si vybrat tobě to za špatně uvedené ceny neprodáme a tobě jo? Děkuji
Ráda bych věděla, jestli je přístup společnosti Mark&Spencer v souladu se zákonem.
|
Tweet |
Společnost zásadně nemá možnost zrušit jednostranně smlouvu, pokud k tomu nemá zákonný nebo smluvně stanovený důvod.
Pokud jde o cenu oblečení, v daném případě by se mohlo jednat o "zdánlivou nabídku" podle § 552, zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud prodávající nabízí zboží za cenu, která je zjevně velmi nízká (což oblečení za 29,- velmi pravděpodobně bude), jednalo by se o zdánlivé právní jednání, ke kterému by se nepřihlíželo, jelikož nebyla zjevně projevena vážná vůle. Prodávající by v takovém případě nemusel zboží dodat.
Ve stížnosti je ale popsáno, že společnost za uvedenou cenu některým spotřebitelům zboží zaslala. Pokud by tomu tak doopravdy bylo, vyplývalo by z toho, že společnost měla vůli zboží za uvedenou cenu některým zákazníkům prodat (a nevyužila možnosti zrušit všechny objednávky z důvodu omylu v ceně). Jelikož není možné jednostranně zrušit smlouvu bez právně relevantního důvodu, může spotřebitel trvat na dodání zboží za původně sjednanou cenu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.