Společnost


Sconto Nábytek, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:133
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 42 stížnostech.

#50259Výměna v rámci odstoupení od smlouvy z důvodů dodání vadného zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.04.2021, před 4 lety

Lukas Bidman

Znění stížnosti

Dobrý den
Včera nám dovezli objednanou postel, která má však uhnutou vrchní část a vzniká v ní mezera do úložného prostoru. Ihned jsme kontaktovali prodejce, který však začal řešit danou situaci jako reklamaci, na kterou je lhůta 30 dní. Nicméně se nejedná o reklamaci, ale o odstoupení od smlouvy s výměnu vadného zboží za nové (prodejce jsme kontaktovali cca 20 minut po dodání zboží), které je skladem. Tedy lze jej vyměnit ihned a bez prodlení. Prodejce Sconto nám jako odpověď na formulář odpověděl, abychom na naše náklady zaslali zboží zpět.
Komunikace ze strany prodejce (L.Č.) je výsměchem zákazníkovi. Když jsem se snažil dovolat zpět, tak na pracovišti "již nebyla", přestože ve stejný okamžik odeslala email. Na stránkách není žádný kontakt na vedení, se kterým by se dala nastalá situace řešit.
Nejen že si firma nestojí za kvalitou svých výrobků, ale ještě se poté snaží hodit náklady na stranu spotřebitele, který na okamžitě zaplacené zboží bez vad má čekat 4 týdny, přestože je skladem. Toto jednání je v této době neuvěřitelné.
S pozdravem
Lukáš Bidman (reklamační protokol 6381668)


Produkt

Polohovací postel GENOVIA černá/šedá, 180x200 cm


Požadované řešení

Okamžitá výměna za bezvadné zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2021 12:58, před 4 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. V takovém případě však nedojde k výměně zboží.

Výměna zboží je možná v rámci reklamace. Nemá-li věc sjednané vlastnosti, může ji spotřebitel reklamovat (tj. uplatnit nároky z vadného plnění).

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Není-li reklamace vyřízena v této lhůtě, může spotřebitel od smlouvy odstoupit.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Spotřebitel může v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.5.2021 12:35, před 4 lety

Dobrý den,

domnívám se, že dTest podal dostatečné vyjádření k výše uvedenému. Reklamaci řešíme standardním způsobem. Dle informace od výrobce bude postel u Vás zítra vyměněna za novou.

S omluvou za komplikace a pozdravem,

J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
17.5.2021 13:58, před 4 lety


Lukas Bidman

Hodnocení:

Komentář: Bohužel jsem se o tom, že technik přiveze nový kus musel dovědět zde na portálu a nikoliv od prodejce. Technik skutečně dorazil, nejdříve se snažil dle pokynů Sconta postel opravit. To se bohužel na místě skutečně nedalo a tak bylo konečně dosaženo řešení výměnou vadného kusu. Technik ovšem přijel sám, bez informace, že postel veze a bez domluvy, že budou potřeba mu pomoci postel vytáhnout. Kdyby byla doma pouze manželka, nevím co by dělal.
Nicméně nakonec se výměna podařila a nový kus je v pořádku, funkční tak jak má být. Škoda jen jednání prodejce Sconto, chybějící informace a pocit, že jsem si to snad způsobil sám. No příště si dám veliký pozor kde nakupuji.