Počet nahlášených stížností: | 217 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 25 |
Na e-shopu balando.cz jsem koupil bundu velikosti L. Bunda, která přišla, odpovídá cca velikosti S. Na webu balando mají interaktivní formulář pro vrácení zboží. Je však nutné uvést důvod reklamace a přiložit fotografii,kde je evidentní, proč nejsme se zbožím spokojeni. Kolonka pro vrácení zboží bez udání důvodu ve formuláři není. Bundu jsem tedy vyfotil. Do poznámky jsem napsal, že nereklamuji, jen chci zboží vrátit, protože nejsem spokojen a mám na to přeci právo. Odpověděli emailem, že reklamace je zamítnuta, měl jsem si prý nastudovat míry. Navíc by prý bylo drahé poštovné do zahraničí (mám to prý poslat dodavateli), a to by se mi nevyplatilo. Napsal jsem jim email, že chci jen vrátit zboží v zákonné lhůtě 14 dnů a požádal o adresu, kam mám zboží poslat. Opět mě odkázali na reklamační formulář s odvoláním se na dodavatele, který má reklamaci posoudit. Stále jsem opakoval, že jsem kupoval zboží u nich a chci ho vrátit. Napsali, že tedy dobrá, a uvedli adresu do Šanghaje, ať to teda pošlu tam i s písemným odstoupením od smlouvy. Vzor takového odstoupení, ani informace o způsobu a lhůtě vrácení peněz samozřejmě nenapsali ani slovo. Fakt si myslím, že si že mě dělají legraci. Jsem neskutečně naštvaný. Poprvé jsem koupil něco na stránkách jiného eshopu, než obvykle kupuji, a dopadne to takhle. Pro ilustraci, adresa, kam mám prý zboží poslat, je tato:
Registered number 913101163423297705
Shanghai TingYou Trade Co.,Ltd.
register address FengXian District, FengPu Industrial Zone, Fengpu Avenue NO 111, 4th Floor, Room 1537
business address 1243-3-315(yongwei),caobao Rd,Minhang District,Shanghai
Pánská stylová přechodná bunda Neale - Black, L v hodnotě 699 Kč
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Jelikož webové stránky působí na běžného spotřebitele dojmem klasického e-shopu nabízejícího spotřební zboží, je nutné na uzavřenou smlouvu nahlížet jako na smlouvu kupní, ačkoliv provozovatel e-shopu je pouze zprostředkovatelem. Tuto skutečnost však uvádí pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jako ustanovení vůči spotřebiteli neúčinné.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Adresa pro vrácení zboží je Rybná 716/24, Praha, 11000, neboť právě zde má sídlo prodávající, který sám sebe v obchodních podmínkách (a tedy neúčinně) označuje za zprostředkovatele. Zmaří-li podnikatel doručení zboží (tzn. řádně nabízené zboží bezdůvodně nepřevezme), považuje se zboží za řádně vrácené. V takové chvíli spotřebitel splnil svou povinnost vrátit zboží a může se domáhat na podnikateli vrácení peněžních prostředků. K tomu lze využít i tzv. předžalobní výzvu (https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.