Počet nahlášených stížností: | 46 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
21. prosince 2020 mi byla v Hervis Sports v Brně uznána reklamace.
na rozbité outdoorové kalhoty značky Kilimanjaro (email o vyřízení mám dostupný). Kvůli protipandemickým opatřením jsem si pro vyřízení reklamace dokázal dojít až 25. 1. do prodejny v Galerii Vaňkovka.
Na prodejně byla reklamace vyřizována tak, že v průběhu se mnou víceméně nekomunikovali, a než jsem se nadál, tak mi pracovník prodejny vystavil dárkovou kartičku jako plnění reklamace.
Konfrontoval jsem ho již na místě, že takto reklamaci vyřídit nechci, ale tvrdil, že to je přípustné. Jak jsem později zjistil, takové řešení reklamace ale podle zákona přípustné není (nehledě na to, že kartičku s přesnou částkou není možné rozumně využít, pokud se do prodejny v dubnu stále nedá jít vyzkoušet jakékoli zboží).
Tímto bych chtěl vyřízení reklamace zvrátit. Dárkovou kartičku, k ní doklad a email potvrzující reklamaci s reklamačním číslem stále mám.
Outdoorové kalhoty Kilimanjaro
Vyřízení reklamace formou vrácení peněz, ne dárkovou kartičkou s přesnou částkou, která mě váže koupit si další produkty u Hervisu.
|
Tweet |
Pokud prodávající odpovědnost za vadu uzná, je povinen ji vyřídit jedním ze zákonných způsobů popsaných v § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tedy opravou, výměnou za nové identické zboží či vrácením celé kupní ceny zboží, tj. odstoupením od kupní smlouvy.
Žádný jiný způsob vyřízení reklamace prodávající nemůže jednostranně "vnutit" spotřebiteli. Poskytnutí dárkové karty není žádným ze zákonných postupů. Prodejce se s kupujícím může na tomto dohodnout, avšak kupující to nemusí přijmout.
Prodejce je povinen řádně informovat spotřebitele o právech z vadného plnění dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele a dodržovat zákaz používání nekalých obchodních praktik. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Dobrý den, pane Chytrý,
velice se omlouvám za opožděnou reakci na výše uvedenou stížnost. Chci Vám sdělit, že náš zaměstnanec pochybil a na vrácení hotovosti nárok máte. Jsem domluvený s vedoucím prodejny v Galerii Vaňkovka, že můžete kdykoliv přijít s vystavenou kartičkou a celou věc vyřešíme ve Váš prospěch. Samozřejmě je možné celou záležitost vyřešit i na jiné naší prodejně.
Pokud se budete chtít domluvit přímo na termínu, kontaktujte mě na emailu Petr.Krivohlavy@hervis.cz
S pozdravem,
Petr Křivohlavý
Hodnocení:
Komentář: Stížnost byla v pořádku vyřízena.