Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.4 jsem omylem zaplatil převodem částku, která náležela jinému e-shopu společnosti Baumax.
Do dnešního dne nebyla částka na můj účet vrácena ikdyž opakovaně se ze své strany snažím záležitost řešit.
Na prodejně mě poslali do ... s tím, že e-shop s nimi (překvapivě) nesouvisí a je nutné se obrátit online na e-shop.
Na e-shopu jsem zaslal potvrzení o platbě s žádostí o navrácení jak na jejich email uvedený na stránce, tak se s nimi spojil skrze chat. V obou případech nebyl problém řešen ani vyřešen.
Rozhodně nedoporučuji si cokoliv kupovat na Baumax.cz ... to že jim evidentně i výdej vadí ... to ještě dokážu pochopit, ale absence jakékoliv komunikace se zákazníkem a vyřešení tak banální věci jako ověření platby, která má uvedený VS objednávky z jiného shopu, který se nedá splést s tím u baumax... to je za hranou.
19.4. - zaslán převod na chybný účet a žádost o navrácení
Vráti peníze, které společnosti Baumax nezáleží a minimálně omluva za již 3 hodiny trávené řešením této banality!
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.