Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
byla mi zamítnuta reklamace na mobilní telefon. Telefon po reklamaci přišel bez SIM šuplíčku(zapsáno hned na prodejně) a po vyleštění doma se na telefonu objevili škrábance +přečuhovalo lepidlo kolem výstupu s zadními foťáky. Mobilní telefon jsem převzal a čekám kdy se z Alzy(reklamační oddělení) ozvou? Na co mám v takové situaci nárok? Mohu požadovat okamžité vrácení peněz? Jaké jsou pak dané lhůty?
S pozdravem
Tomáš Stejskal
POCO X3
vracení peněz
|
Tweet |
Prodávající je povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby vada byla řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy jinak znehodnocena. Povinností prodejce je provést záruční opravu takovým způsobem, aby neutrpěly ani estetické vlastnosti výrobku. Jinými slovy, výrobek by měl po záruční opravě fungovat i vypadat tak, jako by se na něm nikdy žádná vada nevyskytla.
Ihned po převzetí zboží z reklamace je třeba veškeré nedostatky provedené opravy prodejci vytknout. Pokud nezjedná nápravu ani během zbylého času do konce zákonné 30denní lhůty k vyřízení reklamace, může spotřebitel od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny.
Jiná je situace, kdy prodávající vadu sice odstraní, ale podaří se mu poškodit zboží jiným způsobem. Reklamaci bude v takovém případě nutné považovat za včasně vyřízenou, to však nebrání uplatnit spotřebiteli nárok na náhradu vzniklé škody.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Dobrý den, děkuji za zprávu. Záležitost aktuálně řeším s kolegy z odpovědného oddělení a celou záležitost přezkoumáváme. Věřím, že se nám situace podaří vyřešit co nejdříve a vše bude v pořádku. S přáním hezkého dne, Eva péče o zákazníky.
Dobrý den,
děkuji Vám za rychlou reakci. Pokud jsem to dobře pochopil, tak pokud jsem telefon reklamoval 4.4.2021, můžu požadovat odstoupení od smlouvy 5.4.2021. A to i když jsem telefon 24.4. převzal(ihned nahlásil chyby) a ještě v den kdy reklamační odpovědělo jsem telefon předal na pobočku(26.4.) k nápravě. Stejskal
Máme za to, že spotřebitel chtěl místo "5.4.2021" uvést pravděpodobně 5.5.2021. V takovém případě by byla naše odpověď na dotaz kladná.
Byl-li telefon reklamován kupř. 4.4., má prodejce na řádné vyřízení reklamace 30 dní. Pokud prodávající v této lhůtě neodstraní vytýkané vady řádným způsobem, lze mu způsob provedení reklamace vytknout (při/po převzetí zboží z reklamace) a prodávající musí vady ve zbývajícím čase (v tom časovém intervalu, který zbývá z původní lhůty, tzn. v zásadě do 4.5.) odstranit. Neučiní-li tak, má spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy (toto právo vznikne den následující po dni, kdy měla být reklamace vyřízena, tedy k 5.5.).
Nicméně odstraní-li prodávající vady řádným způsobem, ale poškodí zboží jinak, má sice spotřebitel nárok na náhradu této škody dle § 2944 občanského zákoníku, ale nemá nárok na odstoupení od smlouvy. Tento závěr plyne z toho, že podnikatel svou povinnost opravit vytýkanou vadu splnil, a není tedy možné tvrdit, že reklamaci nevyřídil. Fakt, že přitom zboží poškodil 'jiným způsobem', je separátní skutečností, která na vznik práva na odstoupení nemá vliv.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj případu reagovat.
Dobrý den.
Dne 26.04.2021 byl v rámci komunikace CCT13940890 z naší strany zákazník kontaktován s navrženým řešením. Do dnešního dne jsme od něj bohužel neobdrželi odpověď. Další informace a možnost odstoupení od kupní smlouvy nyní ověřuje naše reklamační oddělení a v nejbližší době bychom měli mít pro zákazníka další informace.
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz
Dobrý den.
Dne 26.04.2021 byl v rámci komunikace CCT13940890 z naší strany zákazník kontaktován s navrženým řešením. Do dnešního dne jsme od něj bohužel neobdrželi odpověď. Další informace a možnost odstoupení od kupní smlouvy nyní ověřuje naše reklamační oddělení a v nejbližší době bychom měli mít pro zákazníka další informace.
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl informovat o dalším vývoji řešení případu.
Informaci o způsobu řešení jsem podal zaměstnanci na prodejně. V emailu který jsem dostal byli jasné instrukce o dodání na prodejnu s odkazem na komunikaci CCT13940890. A přesně to jsem udělal. Takže informaci jste dostali. Pokud jste si informaci nepředali v rámci Alzy nevnímám to jako svou chybu. Prosím tedy ještě jednou o ukončení a odstoupení od smlouvy.
Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla podat spotřebiteli informace získané ze svého reklamačního oddělení.
Dobrý den,
děkujeme za posouzení. Případ jsem prověřila a zákazníkovi byl v rámci nové reklamace vystaven dobropis. Tento byl z naší strany již proplacen na jeho účet a pevně věřím, že nyní je tedy vše v pořádku.
Děkuji, Dita, péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a případné uzavření případu.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
ano mohu potvrdit, že reklamace byla vyřešena vrácením peněz. Děkuji dTestu za pomoc a Azle za spolupráci.
S pozdravem
Tomáš STejskal