Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 5.12.2020 jsem zakoupil na pobočce v Jihlavě automobil značky Renault 1.6 dCi. Po ujetí cca. 5.000 km se rozsvítila kontrolka k zastavení vozidla (přesně 28.01.2021). Auto bylo okamžitě dopravno do servisu a prohlédnuto a byla zjištěna nutná oprava motoru. Servisem byla vyčíslena předběžná částka opravy (různé varianty) a toto zasláno spolu s reklamací do Aures Holdings/AAA auto. Došlo k zamítnutí s tím, že vada v době prodeje na automobilu nebyla (servis vyloučil), a nebo že vada vychází z míry předchozího užívání s ohledem na stáří. Po ca. 5 týdnech bylo auto opravené a znovu jsem žádal Aures Holdings/AAA Auto o úhradu již skutečných nákladů v nemalé výši. Opět došlo ke stejné odpovědi. Společnosti byla zaslána předžalobní výzva, na kterou ale doposud nikdo nereagoval.
Renault Trafic 1.6 dCi (VF13JL71853338674)
Úhrada skutečných nákladů spojených s opravou
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Holásku,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
po zaslání předběžné výzvy se AAA Auto ozvalo s nabídkou částečné úhrady nákladů, nicméně částka odpovídala cca. 20% požadované částky, a i po ústupkách z naší strany zůstala nabízená částka stejná.
Po odečtení nákladu na právní služby (celkem), je výsledná uhrazená částka téměř nulová...
Jistě vím, že u AAA Auto už si auto nikdy nekoupím (a neměl jsem ani teď, bohužel rozhodovala rychlost). Naivně jsem si myslel, že se firma za ty roky trochu posunula jinam. Bohužel ne.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
S ohledem na výše uvedené jsme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody. Celý spor může pokračovat jednak prostřednictvím ADR České obchodní inspekce, jednak soudní cestou. Děkujeme stranám za součinnost.