Společnost


Jurečka Petr

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5031Vrácení zálohy ve výši Kč 5000,- za zrušení kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 18 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.11.2014, před 10 lety

Karel Křenek

Znění stížnosti

Počátkem srpna 2014 jsem našel v poštovní schránce leták s inzerátem na levné přitápění kamny s japonským patentem S 85.Za několik dnů přijel p. Pospíšil a doma mi kamna předvedl. Velice výrobek chválil, jak jsou úsporná, kolik ušetřím a pokud si je objednám nyní, zaplatím o 4000,- Kč méně, t.j. 10 000,- Kč. Souhlasil jsem, zaplatil zálohu 5000,- Kč a obdržel jsem příjmový doklad o zaplacení. Ale chtěl se více dozvědět o tomto výrobku, nahlédl na stránky Vaše stížnosti a zjistil jsem, že na tento výrobek je dost stížností a velká nespokojenost kupujících. Hned na druhý den (14.8.2014) jsem zaslal p. Jurečkovi doporučený dopis, že od koupi kamen odstupuji,smlouvu ruším a požaduji vrácení 5000,- Kč.
Psal jsem na vaše stránky, psal jsem na ČOI, kde mi dávají za pravdu, že mám plné právo na vrácení peněz.
Již jsem poslal p. Jurečkovi 3 doporučené dopisy s výzvami o vrácení zálohy 5000,- Kč, ale do dnešního dne pan Jurečka na dopisy nereaguje. I telefonicky jsem s ním mluvil, kde slíbil, že se na věc podívá, ale zase nic.


Produkt

Kamna FUJIX, model: S85, firma J+P International Olomouc, Javořičská 679/6


Požadované řešení

Požaduji vrácení zálohy 5000,- Kč dle § 1829,2820


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2014 19:21, před 10 lety

Zákon stanoví, že spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy, která byla uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání. Čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení běží v případě kupní smlouvy ode dne převzetí zboží. Dle směrnice o právech spotřebitelů, ze které vychází česká právní úprava ve své premabuli stanoví, že spotřebitel by měl mít možnost uplatnit právo odstoupit i před dodáním zboží. Pokud spotřebitel odstoupil, smlouva se tím od počátku zrušila a spotřebitel má právo na vrácení peněz. Záloha měla být vrácena nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním ttéto povinnosti se prodávající ocitl v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení. Pokud prodávající nedostojí svému závazku dobrovolně, bude nutné se obrátit se svým nárokem na příslušný soud. Faktické vymáhání práva může být obtížné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.6.2015 12:24, před 10 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit. Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.