Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Počátkem srpna 2014 jsem našel v poštovní schránce leták s inzerátem na levné přitápění kamny s japonským patentem S 85.Za několik dnů přijel p. Pospíšil a doma mi kamna předvedl. Velice výrobek chválil, jak jsou úsporná, kolik ušetřím a pokud si je objednám nyní, zaplatím o 4000,- Kč méně, t.j. 10 000,- Kč. Souhlasil jsem, zaplatil zálohu 5000,- Kč a obdržel jsem příjmový doklad o zaplacení. Ale chtěl se více dozvědět o tomto výrobku, nahlédl na stránky Vaše stížnosti a zjistil jsem, že na tento výrobek je dost stížností a velká nespokojenost kupujících. Hned na druhý den (14.8.2014) jsem zaslal p. Jurečkovi doporučený dopis, že od koupi kamen odstupuji,smlouvu ruším a požaduji vrácení 5000,- Kč.
Psal jsem na vaše stránky, psal jsem na ČOI, kde mi dávají za pravdu, že mám plné právo na vrácení peněz.
Již jsem poslal p. Jurečkovi 3 doporučené dopisy s výzvami o vrácení zálohy 5000,- Kč, ale do dnešního dne pan Jurečka na dopisy nereaguje. I telefonicky jsem s ním mluvil, kde slíbil, že se na věc podívá, ale zase nic.
Kamna FUJIX, model: S85, firma J+P International Olomouc, Javořičská 679/6
Požaduji vrácení zálohy 5000,- Kč dle § 1829,2820
|
Tweet |
Zákon stanoví, že spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy, která byla uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání. Čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení běží v případě kupní smlouvy ode dne převzetí zboží. Dle směrnice o právech spotřebitelů, ze které vychází česká právní úprava ve své premabuli stanoví, že spotřebitel by měl mít možnost uplatnit právo odstoupit i před dodáním zboží. Pokud spotřebitel odstoupil, smlouva se tím od počátku zrušila a spotřebitel má právo na vrácení peněz. Záloha měla být vrácena nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním ttéto povinnosti se prodávající ocitl v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení. Pokud prodávající nedostojí svému závazku dobrovolně, bude nutné se obrátit se svým nárokem na příslušný soud. Faktické vymáhání práva může být obtížné.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit. Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.