Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v červenci tohoto roku jsme akceptovala nabídku firmy Top Okna-Pavel Vecko na montáž žaluzií. Byla zaplacena záloha 5000,- z celkové částky 10 252. Před akceptací nabídky přijel majitel firmy pan Vecko, všechna okna si zaměřil a poté zaslal nabídku. Po její akceptaci a zaplacení zálohy došlo cca do 14 dní k montáži žaluzií. Téměř okamžite po instalaci jsme zjistili, že okna nejdou otvírat na 100% jelikož jim brání plastové pouzdro žaluzie. Ihned jsme o tom pana Vecka informovali. Řekl, že na tento typ oken (troj-sklo) nejsou horizontální žaluzie vhodné a že neví co s tím dělat. Po našem upozornění, že nás o tom předem neinformoval a nyní nemůžeme okna pořádně otevírat řekl, že s tím "něco vymyslí". Od té doby jsem panu Vackovi napsala několik emailů, několikrát jsem mu volala ale nereaguje. 6.10. 2014 jsem mu poslala doporučeně reklamaci, ani k té se nevyjádřil. Od té doby jsem se ho opět pokoušela několikrát kontaktovat-bez úspěchu. Text reklamace vykopíruji do pole "další informace".
Prosím, o radu či pomoc.
žaluzie ISO Design 18 IDK domykač - 18 ks, bílá barva
Jelikož s firmou máme velmi špatné zkušenosti a stále jsme nedoplatili zbytek do celkové hodnoty zakázky, ideální řešení by bylo, pokud by se toho pan Vecko "zřekl" a my se pokusili si za zbylé peníze u jiné firmy nechat žaluzie opravit. Pokud navrhne, že to opraví on, tak ano, ale nechceme čekat další měsíce.
|
Tweet |
Pokud byly žaluzie dodány přímo subjektem, byla uzavřena kupní smlouva, jejíž součastí byla montáž žaluzií. Prodávající dle § 2161 občanského zákoníku odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Pokud probíhalo ze strany subjektu přímo i zaměření oken, lze dovodit, že spotřebitel oprávněně předpokládál, že žaluzie včetně montáže budou mít takové vlastnosti, aby byly vhodné na daný typ okna. V tomto případě lze analogicky dovodit povinnost subjektu na nevhodnost tohoto typu žaluzí upozornit a vážící se odpovědnost za takovou vadu. Pro posouzení vadnosti je ovšem také důležité posoudit, jakým způsobem ovlivňují žaluzie užitné vlatnosti okna.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit. Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.