Společnost


TRAVEL FAMILY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#50322Nerespektování evropského zákona viz LEX VOUCHER.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.04.2021, před 4 lety

Věra Froňková

Znění stížnosti

Cestovní kancelář Travel family společně s vládou České republiky nerespektuje evropské právo, EU jednoznačně deklaruje její zákony nad zákon vydaný Českou republikou. Čili již dlouhé měsíce je porušován zákon EU, kdy na základě vládního opatření (nevím jak správně pojmenovat LEX VOUCHER) cest.kanceláře zadržují protiprávně peníze klientů. Mých cca 14.500Kč jsem zaplatil jako zálohu na cestu do Řecka a CK jakýmsi PROTIPRÁVNÍM OPATŘENÍM VLÁDY nám zájezd zrušila a PROTIPRÁVNĚ zadržuje naše peníze. Navíc se bojím,že i po 31.8.t.r. bude CK Travel family svými všemožnými průtahy zdržovat výplatu peněz zpět. Cestu do Řecka-protože je manžel vážně nemocný-jsme neplánovali jako relax,jako zábavu, jako dovolenou, ale jako ozdravný pobyt manžela a mne jako doprovodu. Protože nám byl zájezd zrušen, nemůžeme částku cca 14.500Kč použít na jakoukoliv náhradní hrazenou péči,třeba lázně, kterou manžel nutně potřebuje. Protože nepotřebujeme relaxovat u moře, ale naopak potřebuje manžel pečovat o své zdraví, chybí nám peníze zaplacené kanceláři Travel family na jiný ozdravný pobyt.
Travel family odmítá jakoukoliv komunikaci, nerespektuje Evropské právo nadřazené jakémusi "Lex voucher", Ministerstvo pro místní rozvoj též nekomunikuje, jsme zcela bezmocní. Ani ČOI nekomunikuje. Prosím o jakoukoliv pomoc,Věra Froňková, Libušina 99, Libušín 27306, 728 856 080, fronek.karel@seznam.cz


Produkt

Smlouva o zájezdu č.20 014 191,Travel Family s.r.o.,cest.kancelář,Řecko-Rhodos-Stegna,12.06.20-20.06.20


Požadované řešení

Prosíme neprodleně vrátit zaplacenou zálohu 14.306Kč. Zadržované peníze potřebujeme nutně na jinou placenou zdravotní péči. Travel Family se ohání zák.č.185/2020Sb (LEX VOUCHER). Tento zákon je však protiprávní v Evropském právu. Navíc morální pohled nemocného klienta je arogantně přehlížen. Již nikdy Travel Family.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2021 18:10, před 4 lety

Byl-li zájezd zrušen cestovní kanceláří z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti (za tu lze považovat i pandemii COVID-19), a zároveň šlo o zájezd s datem pořádání od 20. února 2020 do 31. srpna 2020, vztahuje se na problematiku zrušení tohoto zájezdu zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher).

Lex voucher stanoví, že pokud dojde v období od 20. února do 31. srpna 2020 ke zrušení zájezdu z důvodu mimořádných či nevyhnutelných okolností v místě pobytu nebo cesty, má cestovní kancelář možnost místo vrácení peněz vystavit spotřebiteli poukaz na jiný zájezd nejméně v hodnotě původního zájezdu.

Tento postup dovolený zákonem však Evropská komise vidí jako problematický, pokud není respektována možnost volby vrácení peněz ze strany spotřebitele. Unijní právo upravující práva spotřebitelů v této oblasti je totiž obsaženo ve směrnicích, které jsou založeny na tzv. principu maximální harmonizace. To mj. znamená, že členské státy nemohou zavádět vlastní předpisy, které by se od jednotného standardu ochrany spotřebitele odchýlily. Měl by proto i nadále platit model, kdy spotřebitel musí s vystavením voucheru souhlasit.

Cestovní kanceláře se však zpravidla řídí (a řídit nadále budou) platným vnitrostátním předpisem (lex voucher), který tento souhlas zásadně nevyžaduje (k výjimkám, kdy je souhlas nutný, viz § 3 odst. 3 lex voucher). Nárok na vrácení uhrazených plateb za zájezd v peněžní podobě by proto musel pravděpodobně přiznat až soud. Obecné soudy by se z důvodu eurokonformního výkladu měly podle našeho názoru přiklonit na stranu spotřebitele, a to i z důvodu ustálené judikatury Ústavního soudu (viz kupř. nález Ústavního soudu sp. zn. II. ÚS 2778/19 a nález sp. zn. II. ÚS 78/19), nicméně spotřebitele upozorňujeme, že je otázkou, zda soudy budou postupovat takto "ambiciózně" a zákon označí za neústavní, resp. rozporný se unijním právem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2021 16:55, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2021 14:07, před 3 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.