Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#50323Diskriminace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 16 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.04.2021, před 4 lety

Alena Vaňková

Znění stížnosti

Dobrý den,
Jsem v ČR skoro 10 lét, mám TP,pracují dcera je občan. Od 1.5.21 potřebují lit internet na nove adrese, když vše probírali mě bylo řečeno že musím zaplatit jistinu 2.000 Kč (ktera nikde nebude oficiálně uvedená jen ukázali u vás v systému O2'cizince rizikova skupuna). Za prvé jistina musí byt uvedená ve smlouvě, za co přesně chcete 2.000 Kč, s odůvodněním, za druhe I když stát nějak válci s statel ruská, ostatní za to nemůžou.. Stejně cely svět že nevinil nikoho co provedl Adolf(jinak řečeno telo nezodpovědna za hlavu +jde o různé státy), dle EU a občanskému zakoniku ja mám s stejně právo jak občan (zatim nemůžu volit, občanství jsel požádala).. Ja na vás obratila s tím že potřebuji vaší služby (používala inet, tel sluzby využívám)..
Věřím že jde jen o omil a bude mě poskytnuta sluzba dle zákona a bez poruh prav dle EU a občanskému zákoníku (práva spotřebitele).
S pozdravem Alyona Vaňková


Produkt

Diskriminacni vymahani jistiny, ktera nebude nikde uvedena ve smlouve 'vracena po ukonceni smlouvy' 2.000 dle vasimu systému 'cizince rizikova skupina'


Požadované řešení

Potřebuji poskytování služeb dle občanskému zákoníku (kde ja take mám stejne práva jak občan s vyjemkou zatím nemůžu volit), nenecham sebe diskriminace.. Mám audio zaznam.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.5.2021 15:16, před 4 lety

Dle ustanovení § 6 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, nesmí prodávající při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.

(Přímou) diskriminací se rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru. Uvedený výčet důvodů není vyčerpávající. Obecnou výjimku (kromě specifických pro jednotlivé oblasti, např. zaměstnávání), kdy nejde o diskriminaci, přestože by se tak na první pohled mohlo zdát, tvoří případy, kdy je toto rozdílné zacházení objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.

V tomto případě dochází k rozdílném zacházení se spotřebitelem na základě jeho původu. Je však na zvážení, jestli se jedná o odůvodnitelný případ. My se domníváme že není.

Spotřebitel v případě, že k diskriminaci skutečně dochází, má:
a) právo u společnosti požadovat, aby bylo od diskriminačního zacházení upuštěno, a to i soudní cestou (soukromoprávní prostředky)
b) možnost žádat Český telekomunikační úřad, aby s diskriminující osobou zahájil např. na základě porušení § 6 zák. o ochraně spotřebitele správní řízení a uložil pokutu (srov. § 24 odst. 7 písm. c) zák. o ochraně spotřebitele). (veřejnoprávní prostředky)

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.5.2021 15:29, před 4 lety

Dobrý den Aleno,
mrzí mne, že to takto vnímáte. V souladu se všeobecnými obchodními podmínkami, které najdete zde: https://www.o2.cz/file_conver/616505/Vseobecne_podminky_poskytovani_sluzeb.pdf, konkrétně bod 3.4 jsme oprávněni vyžadovat složení jistoty i v jiných odůvodněných případech, zejména pokud by mohlo být ztíženo vymáhání případných pohledávek. Jistotu neúročíme a máme právo ji jednostranně použít ke splnění jakýchkoli dluhů po splatnosti, které má účastník vůči nám. Není-li sjednáno jinak, jistotu vracíme účastníkovi podle jeho pokynů po skončení smlouvy a splnění všech jeho dluhů vůči nám.
Těmito ztíženými podmínkami, s ohledem na výše uvedené, může být např. to, že jste cizí státní příslušník, tedy nemáte české občanství a můžete se tak kdykoli odstěhovat a tudíž by nebylo možné po vás případné dlužné částky vymáhat.
Bez složení jistiny nemůžeme zřízení služby zajistit.
Niedobová Dominika, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2021 22:07, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.6.2021 12:45, před 4 lety


Alena Vaňková

Dobrý den, odkaz neotvira se. Buďte tak laskovy kdy dosko k změně podmínek? Proč vaší sluzbu(inet) nadále nemůžu využívat na rodné..

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2021 10:18, před 4 lety

S ohledem na vyjádření spotřebitelky stížnost přeřazujeme zpět na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.6.2021 11:38, před 4 lety

Dobrý den paní Vaňková,
mrzí mne, pokud se vám odkaz na všeobecné obchodní podmínky neotevírá, najdete je také na www.mojeo2.cz v sekci Podpora, následně dokumenty a ceníky a poté Ostatní dokumenty a zvolíte Všeobecné obchodní podmínky poskytování služeb.
Služba internet u vás nebyla nikdy zřízena, protože jste odmítla depozit uhradit a z tohoto důvodu není možné službu využívat. Změníte-li názor a rozhodnete-li se s depozitem souhlasit, zřízení internetu bude možné.
Podmínky zřízení se řídí aktuálními podmínkami v den, kdy o zřízení služby žádáte. V minulosti tak mohla být situace jiná, ale aktuálně je depozit vybírán a to v souladu se zmíněnými všeobecnými obchodními podmínkami, kterými je nutné se řídit. Je nám líto, ale jste-li cizí státní příslušnice, je nutné depozit při zřízení služby uhradit. Bez úhrady nemůže ke zřízení služby dojít.
Děkuji za pochopení a přeji příjemný den
Niedobová Dominika, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2022 14:19, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2022 12:20, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.