Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, dne 19.4.2021 jsme na Alza.cz zakoupili žehličku na vlasy L'ORÉAL STEAMPOD 3.0 (fa 2214073691). Stejný den 19.4.2021 byla vyzvednuta v alzaboxu v Čestlicích, byla zaplacena převodem, ve výši 7 199 Kč. V alzaboxu ležela pouze žehlička v krabici a krabice neměla žádnou pečeť, takže málem vypadla z obalu. Doma jsem ji vyzkoušela, prohlédla. Nevyhovovala mi váhou, velikostí a občas mi vytrhla vlas. Takže jsem se rozhodla, že ji vrátíme, ale ve stejné kvalitě koupíme od Alzy novou. Rovnou jsme tedy koupili novou žehličku Remington (fa 2214178008) dne 21.4.2021 a zaplatili převodem, dali vyzvednutí na pobočce v Hájích. S tím, že vyzvedneme novou a tuto žehličku Loreal vrátíme, protože na to máme právo a požádáme o vrácení platby zpět na účet. Jeli jsme do Hájí 22.4.2021. Žehličku L'ORÉAL STEAMPOD 3.0 jsme odevzdali na reklamaci a vyzvedli novou žehličku Remington S9001 ve výši 4 299 Kč. V ten samý den, večer nám přišla zpráva o zamítnutí reklamace-důvod nebyl uveden. Když jsme následující den do Hájí přijeli 23.4.2021 bylo nám sděleno, že reklamace zamítnuta kvůli hygienickým pravidlům, že bylo vyndáno z obalu... Ohledně hygienických nových zákonů nebyla nikde na eshopu ani zmínka, proto jsme hned kupovali novou že je prostě vyměníme - bohužel jsme platili vše převodem. Teď máme dvě žehličky ve výši 11 498 Kč (nepočítám dopravu). Řešili jsme vše hned, vše běhm 4dnů. Nesouhlasím s tímto rozhodnutím a zamítnutím reklamace, žehlička byla použita pouze 1x a pečeť neměla, při 170ti stupních a víc, kterou žehlička má dochází k minimální znečištění věci. Žehlička nejeví známky opotřebení, byla doma pouze vyzkoušena. Nakupujeme na alze od roku 2012, nikdy jsme neměli s ničím problém, ale tohle nás jako věrné zákazníky zklamalo. Prosíme o posouzení a pomoc. Děkuji.
Žehlička na vlasy L'Oréal Prefessionnel SteamPod 3.0
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tento nárok však není absolutní.
Ustanovení § 1837 občanského zákoníku upravují situace, kdy není možné od smlouvy bez zákonného důvodu odstoupit. Dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce platí, že: "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Odborná literatura dokonce uvádí, že s ohledem na euro konformní výklad by mělo jít o obal zapečetěný.
Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že žehlička na vlasy je však typem zboží, které vrátit lze. Vysokou teplotou, kterou výrobek při používání má, by mělo být dle našeho názoru zajištěno, že dojde k naprosto minimálnímu, resp. žádnému znečištění věci. A navíc, dle popisu skutkového stavu ve stížnosti lze patrně dle našeho názoru (a vycházíme přitom z výše uvedené zprávy České obchodní inspekce a odborné literatury) mít za to, že se nejednalo o uzavřený obal ve smyslu § 1837 písm. g) občanského zákoníku - tedy o obal utěsněný a zapečetěný.
Výjimky mají podle nás být s ohledem na nález Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) vykládány restriktivně, a tudíž ve prospěch spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, mrzí mne nepříjemnosti spojené s vrácením zboží hygienického charakteru. Pán Hudec byl z naší strany v rámci oddělení péče o zákazníky dne 27.4.2021 již informovaný. Naše vyjádření o zamítnutí reklamace je neměnné. Děkuji za pochopení a přeji hezký den, Andrea, péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.