Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den. Reklamovali jsem u spol. Alza tyčový vysavač. Po 4 týdnech mi přišla zpráva, že vysavač si mohu vyzvednout v Praze na prodejně přesto, že jsem ho chtěl odeslat domů. Ihned jsem tedy volal na tu jejich slavnou hotlinku. Bylo mi řečeno, že zboží odešlou, že to není žádný problém. Na linku jsem za posledních 11 dní volal asi 10x, kdy mi bylo vždy odpovězeno, že požadavek odeslali. Nyni jsem se dozvěděl opět na lince, že moje požadavky nebyly předávány na prodejnu a ihned to napravi. Není sinkak stěžovat, na žádnou prodejnu vás nikdy nespojí. Operátoři tam jsou jen od toho, aby si vyslechli stížnosti a vypustili je z hlavy. Jednání nepochopitelné. Řekl bych, že se snaží vedení společnosti o řízenou likvidaci... U této rádoby společnosti si v životě už nic neobjednám. A jak jsem se bohužel až nyní dozvěděl, stejnou zkušenost mají stovky jiných lidí.
Reklamace tyčového vysavače
Nejraději bych vrácení peněz, abych nemusel případně v budoucnu řešit obdobnou situaci.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí. Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Berný,
velmi mě mrzí, že máte s vyřízením reklamace u naší společnosti špatnou zkušenost. Původně jste u reklamace uvedl její vyzvednutí na prodejně. Následně se tedy musel sjednávat svoz na Vaši adresu, což vyřízení prodloužilo. Omlouvám se Vám. Nyní eviduji, že Vám zboží bylo včera společností TopTrans doručeno, a proto věřím, že je již vše v pořádku.
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz
Děkujeme společnosti za součinnost a žádáme spotřebitele o potvrzení nebo vyvrácení výše uvedeného.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.