Společnost


Raiffeisenbank a.s.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#50363Zrušení účtu bez udání důvodu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.04.2021, před 4 lety

Tomas Kalina

Znění stížnosti

Dne 9.2.2021 přišel z banky dopis, že mně bez udání důvodu ruší k 24.4.2021 učet (ten byl mimochodem u této banky veden od 9/1999!).

Po následném zjišťování mi bylo děleno, že se jedná o důvod, že manželka (je vedená na mém účtu), jenž je státním občanem USA, s trvalým pobytem v ČR údajně nedoložila bance pro americkou daňovou zprávu formulář W-9. Tento však byl bance předán v průběhu léta 2020 manželkou osobně. Následovně byl bance opět předán osobně tento formulář a nechali jsme si potvrdit přijetí (17.2.2021). Následně banka žádala, abych i já doložil pro americkou daňovou zprávu formulář B-8BEN (ač nejsem americký občan ani resident, ani nemám social security number (SSN) atd.). To bylo učiněno elektronicky (21.2.2021), tak posláno poštou doporučeně (25.2.2021). Následně proběhla diskuze s osobním bankéřem (8.4.2021) zda je výpověď skutečně stažena a zda nehrozí zrušení účtu, odpověď byla, že účet funguje a že to bankéřka prověří, už se neozvala……
V pondělí 26.4.2021 chtěli při rutinní platbě v obchodě za zboží manželce zadržet kartu. Okamžitě jsem věděl, kde je problém, účet je zablokovaný....!

Má banka vůbec právo požadovat tyto dokumenty po svých klientech?
a) USA občanů
b) Českých občanů

Jak se proti tomuto postupu bránit? Nechají nás 14dnů bez peněz? Po 22letech co jsme jim platili poplatky za správu účtu?


Požadované řešení

kompenzace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2021 15:10, před 4 lety

Spotřebitel může podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra, pokud se domnívá, že jeho bankovní účet byl zrušen neoprávněně. Finanční arbitr je příslušný rozhodovat spory při poskytování platebních služeb. Navíc řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Společnost Raiffeisenbank a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:

Pokud je klient nespokojen se službami naší banky, může vzniklou situaci s námi řešit prostřednictvím celé řady komunikačních kanálů. Jsme k dispozici na kterékoliv z našich více než 120 poboček, dále samozřejmě na e-mailové adrese info@rb.cz nebo reklamace@rb.cz, na bezplatné nonstop telefonní lince 800 900 900 a také na Twitteru či Facebooku. Reklamaci lze samozřejmě podat i skrze Českou poštu, a to na adresu Raiffeisenbank, a.s., Klientský servis, tř. Kosmonautů 1082/29, 779 00 Olomouc.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.