Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
4.10.2014 jsem u Vás publikoval stížnost č.4540(odmítnutí přijetí zboží na reklamaci).Mezitím jsem po sáhodlouhém hledání poslal toto zboží na firmu KORUNKA.cz odkud mi zboží poslali na reklamaci do autorizovaného servisu WETRA-XT, ČR s.r.o..Tam mi opravili vadnou nabíječku ale akumulátor ne z důvodu toho že na baterii je záruka 6 měsíců.Podle D testu je záruční doba i na akumulátor 24 měsíců.Akumulátor totiž neztrácí kapacitu ale je nafouknutý a nelze vůbec nabít.Proto je podle mého názoru vadný a tudíš mám nárok na výměnu akumulátoru.
Akuvrtačka Asist AE2V18G2,ser.číslo PT39-2011-10-00491
Vzhledem k tomu že jde o neopravitelnou vadu,žádám výměnu akumulátoru
|
Tweet |
Spotřebitel zakoupil zboží za účinnosti zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, kterým se kupní smlouva nadále řídí. Dle § 620 občanského zákoníku je záruční doba při prodeji spotřebního zboží 24 měsíců. Vyskytne-li se v této době vada, prodávajícímu vzniká povinnost z vadného plnění.
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit.
Jakákoliv ujednání mezi prodávajícím a kupujícím, uzavřená před uplatněním práva z odpovědnosti za vadu prodané věci, pokud by v jejich důsledku toto právo zaniklo nebo bylo omezeno, jsou dle § 627 odst. 3 občanského zákoníku neplatná. Není tedy možné omezit záruční dobu u baterie, záruka se vztahuje na celou zakoupenou věc jako celek. Životnost se může lišit od záruky, ale nelze zamítnout reklamaci z uvedeného důvodu. Existence vady musí být odborně posouzena. V tomto případě bude spíše otázkou, zda by servis mohl provést výměnu. Standardně jsou servisy určeny k provedení opravy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.