Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Smlouvu na plyn máme do května 2021. Žádala jsem v říjnu 2020 a únoru 2021 o nový ceník, abychom v případě nesouhlasu s cenou mohli smlouvu vypovědět v 90-ti denní lhůtě. Bylo mi sděleno, že ceník zatím není nebo že budu o ceníku informována v dostatečné lhůtě. Ceník mi byl zaslán až 26.3.2021. Když jsem si volala, že mi ho poslali až tak pozdě, tak jsem byla operátorkou ujištěna, že na výpověď mám čas až do 14-ti dnů od zahájení nové dodávky. Výpověď jsem poslala a byla mi zamítnuta, jelikož se nenavýšila cena základního ceníku Variant. Tento ceník se váže k současné smlouvě a pokud nepodepíšu novou smlouvu na další 2 roky, budu mít rok cenu plynu o 6tis. Kč dražší. Toto jednání je v rozporu s dobrými mravy. Prokazatelně jsem několikrát žádala o ceník před výpovědní lhůtou a ten by nebyl poskytnut. Na call centru mi podali špatné informace a obchodnice mi na to řekla, že je to možné, ale co je psáno to je dáno. Že jsem si měla smlouvu vypovědět 90 dnů před koncem období, i když jsem neměla ceník. Celou komunikaci mám zdokumentovanou.
eON Variant Pro
Žádám o možnost ukončení smlouvy k 22.5.2021.
|
Tweet |
Pokud se společnost rozhodne jednostranně navýšit cenu energií, existují opatření, které mají spotřebitele v této situaci chránit.
Podle § 11a odst. 5 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, mohou nastat dvě rozdílné situace.
V případě, že držitel licence oznámí zákazníkovi zvýšení ceny nebo změnu jiných smluvních podmínek nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti a současně zákazníka poučí o jeho právu na odstoupení od smlouvy, je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy nejpozději desátý den přede dnem zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek.
Pokud by došlo ke zvýšení ceny, aniž by o něm držitel licence zákazníka obeznámil, je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 3 měsíců od data zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek.
Pokud jde o chybnou informaci, kterou spotřebiteli sdělila pracovnice zákaznické linky, mohlo by se jednat o škodu způsobenou informací nebo radou podle § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V takovém případě by spotřebitelka mohla mít nárok na náhradu způsobené škody.
S ohledem na princip dobrovolnosti se společnost E.ON Česká republika, s. r. o. rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Stížnosti svých zákazníků řeší společnost pouze prostřednictvím útvaru Management Stížností (vedoucí pan Zbyněk Holoubek, zbynek.holoubek@eon.cz).