Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
dne 10.3.21 jsem online zakoupila botník. 15.3. byla doručena a 20.3. jsme začali s montáží. Po smontování korpusu jsme zjistili, že botník má odštípané rohy, dírky pro šrouby také odštípané, celkové to vypadalo, jako by už někdo před námi smontoval a zase složil. Snažila jsem se hned 20.3. volat na zákznickou linku, bohužel neúspěšně,proto jsem dle pokynů na stránkách vše vyplnila do formuláře pro online reklamaci, nafotila, odeslala a dostala potvrzení reklamace 20.3.21 ve 12:53.Na svých stránkách Sconto uvádí, že pokud zjistíme závadu při montáži, nemáme pokračovat, ale řešit právě reklamací. Ve formuláři měli uvedeno, že je pandemie a vyřízení reklamace může trvat déle, než je zákonná lhůta. Byla jsem trpělivá do 28.4.21, kdy jsem napsala email s výzvou o okamžité vrácení kupní ceny vč. dopravného pro nedodržení zákonem stanovených podmínek. 29.4.21 jsem obdržela reakci,že žádnou reklamaci nedostali a že mě v následujících dnech bude někdo kontaktovat ohledně svozu poškozeného kusu. Vznesla jsem dotaz, kdy mi vrátí peníze na účet a odpověď mě poměrně překvapila.Údajně své peníze dostanu zpět poté, co mě v následujícíh dnech budou kontaktovat, domluví svoz a až bude botník zpět ve Scontu, do 14dní mi zašlou peníze.
S tímto nesouhlasím, jak je možné takto zbytečně prodloužit zákazníkovi nárok na vrácení peněz? Ono z uváděných následujících dní, kdy mě má někdo kontaktovat může být třeba 14dní.Je postup Sconta správný a zákonný?
Reklamační protokol č. 6345247 / 24 964 , Botník výklopný DA15 Barva bílá
Vzhledem k tomu, že nebyla dodržena zákonná lhůta pro vyřízení reklamace jsem požadovala okamžité vrácení kupní ceny vč. dopravy na účet, navrhl jsem i možnost, že by mi na produkt byla poskytnuta sleva. K možnosti slevy se Sconto nevyjádřilo, tak bych trvala na okamžitém vrácení peněz na účet, jehož číslo mají k dispozici.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vzájemně vrátit to, čím plnily. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
předně se omlouvám za komplikace s Vaší reklamací, bohužel bylo období, kdy se nám některé reklamační protokoly "nepřeklopily" přes webové rozhraní. Botník od Vás byl již odvezen a částku budete mít na svém účtu v průběhu příštího týdne.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Dobrý den,
děkuji všem zúčastněným.Věc je v řešení a čekám na vrácení peněz,nicméně zůstávám nespokojeným spotřebitelem a do budoucna si nákup ve Scontu rozmyslím. Na peníze za vadný výrobek budu čekat o cca měsíc déle a jen díky tomu, že jsem na to sama upozornila.Naštěstí nejde o závratnou částku.
Nevadí, špatná zkušenost je také zkušenost.
S pozdravem
Kateřina Macháčková
Dobrý den,
k celé věci jsem se již vyjádřil (vysvětlil ji) a částka byla již vrácena.
S pozdravem, J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s. r.o.
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme jí o potvrzení informace a uzavření případu.
Hodnocení: