Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Poslední den před karanténou jsme zašli do jmenovaného elektrodomu.mali tam pračky a jednu jsme si vybrali a zaplatili 8199 kč za pračku.Jaké bylo naše zdešení když nám doněsli pračku,které pro její vlastnosti jsme nechtěli.Byl to úplně jiný typ a snad už i užíváný.Když jsme řeme řekli řidičovi řekli at si ju odveze on nám odpověděl že to byla poslední pračka na prodejni.A kde se poděla naše pračka-nezavání to korupcii.Pračka nám nebyla předvedená a vyskoušená.My sme boli v tísní protože dlouho jsme byli odcestování a mali jsme kopu prádla.Tak jsme si ji museli ponechat.Telefonicky v prodejni se s námi nechtěl nikdo bavit.Značkový servis neposlali protože servisáci se bali koronavýrusu.Napsal jsem vyrobcovi na Slovensko a ten mi odpověděl že oni nemají s tím nic společné že to prodejce ale že OKAY není ich prodejce.Dopis je k mání oni nesledují nové nařízení EU o údržbe a servise vyrobků.Obchod je zavřený.
Je to zvláštní stroj zn.Whirpool: Programátor si dělá co chce,někdy po praní ani pračku nezastaví a pokračuje 2.ciklem-pere 4 hodiny.Po ukončení ne vždy sa dajú otevřít dvírka.V určité fázy praní se ozyva kovový zvuk+dunivé zvuky..
JDLR60112-pračka Whirpool vrchom plněná,v.č.34203721991
Tato pračka mi nevyhovuje ani po praktické ani po technické stránce
ŽÁDÁM VRÁTIT PENÍZE!!! a PRAČKU ODVÍZT NA SVÉ NÁKLADY
|
Tweet |
Pokud zakoupená věc nemá smluvené vlastnosti, nebo pokud se nehodí k účelu, ke kterému se používá, je tato věc vadná (§ 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Pokud je věc vadná, je vhodné ji reklamovat.
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání. Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
se zákazníkem jsem se již spojili a informace, jak v rámci reklamace postupovat sdělili písemnou i telefonickou formou.
Stížnost považujeme za vyřízenou.
Tým Okay.cz
Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané informace potvrdit a stížnost v případě smírného vyřešení uzavřít.
Se mnou se okay nespojil lžou nic nevyřídili.
S pozdravem
Ing.Valo
Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
mrzí nás, že se zákazník na věc dívá takto.
Dne 4.5.2021 15:50 jsme od zákazníka obdrželi zprávu, která obsahovala kopii této dosud nezveřejněné stížnosti. předchozí kontakty byly telefonicky na základě předem vytvořené rezervace zboží ze skladové zásoby prodejny. Postup byl zákazníkovi vysvětlen telefonicky ve dnech 4.5.2021 12:47 a 5.5.2021 9:46 a písemně formou e-mailové zprávy ve dnech 5.5.2021 9:24, 5.5.2021 13:32 a 6.5.2021 10:43.
Pro všechny zákazníky nabízíme služba "garance spokojenosti", která umožňuje při splnění podmínek vrátit zboží do 14 dní ode dne zakoupení výrobku. V případě, že se vyskytne záruční vada, může se zákazník obrátit na autorizovaný servis, který v rámci prozákaznického přístupu umožňuje vyřízení reklamace v domácnosti zákazníka.
Z naší strany jsme podnikli veškeré kroky ke zákaznické spokojenosti.
Děkujeme za pochopení.
Tým OKAY.cz
Ohledně našeho právního hodnocení odkazujeme na naše původní vyjádření u této stížnosti. Níže pouze zopakujeme a doplníme naše původní stanovisko.
Neodpovídá-li věc objednávce, může spotřebitel věc reklamovat. Prodávající reklamaci musí vyřídit zásadně do 30 dnů, výsledkem reklamačního řízení může být buď zamítnutí reklamace, anebo její uznání.
V případě uznané reklamace může spotřebitel požadovat opravu věci a není-li to možné, tak dodání nového kusu věci, který bude odpovídat jakostí tomu, co si spotřebitel skutečně objednal. Pokud není možná ani jedna z výše uvedených variant, může spotřebitel od smlouvy odstoupit (v takovém případě vzniká nárok na vrácení peněz). Nárok na vrácení peněz je tak v hierarchickém uspořádání nároku uplatnitelných při reklamaci až na posledním místě (§ 2169 občanského zákoníku).
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na výše uvedená vyjádření reagovat a případně doplnit, jaká je jeho představa o vyřešení vzniklé situace.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
doplnuji výrobek mi nebyl predveden ani neinformovali mně o zákl.technických parametroch napr dlžka praní je 2-3 hodiny.Programátor si dělá co chce.Byl nám dodaný jiný typ než jsme chtěli vodič nám oznámil že zaměněná pračka je poslední,postavil mně k stěne.Doteraz se mi nepodarilo zabezpečit servisáka.Ja by sem navrhl i taký kompromis,že vadnou pračku si odvezou a vyberem si u nich jinou,prípadně rozdíl doplatím.S tym že novou pračku mi dovezou domů.Bylo by to rozumné řešení.
Moc jsem Vám vděčen za Vaše úsilí pomoct.
Srděčně zdraví
Ing.Juraj Valo,Školní 386/2,46005 Liberec/ t.604618904
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla na návrh spotřebitele reagovat. K právnímu hodnocení se odkazujeme na naše předcházející vyjádření.
Dobrý den,
za naši společnost odkazujeme na předchozí vyjádření a vyzýváme zákazníka k poskytnutí součinnosti při řešení reklamace v rámci předchozích sdělení.
Děkujeme za pochopení.
Jelikož se společnost nevyjádřila k návrhu spotřebitele na způsob, který lze spor smírně ukončit, stížnost tímto uzavíráme bez dosažení dohody.
Spotřebitel se může v případě, že spor nebude vyřešen smírným způsobem, obrátit na ADR při České obchodní inspekci. Kromě toho může také kontaktovat naši bezplatnou poradenskou linku na čísle 299 149 009.