Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.4.2021 jsem objednala nějaké zboží do firmy Wish. Bohužel jsemm při objednání nebyla s údaji z platební karty přesměrována do banky. Telefonátem s bankou jsem zjistila, že to není možné a bylo mi řečeno, ať objednám znovu. Objednala jsem znovu a opět jsem nebyla přesměrována do banky. Peníze si firma Wish stáhla sama. Proto jsem hned chtěla odstpoupitod kupní smlouvy, ale bylo mi řečeno, že to nelze,protože jsem nedodržela zákonnou lhůtu.PO mnoha dotayech, co je to zákonná lhůta mim bylo sděleno, že 30 minut. Při jakémkoliv dotazu mi stále mříkají, že mám napsat požadavek na vyznačený řádek, kam samozřejmě nelze psát. Včera mi byla část zboží dodána v nevyhovujícím stavu a problémy se stále opakují. Fotografie dodaného produktu jsem jim poslala, ale stále je chtějí. Když už nevědí co, tak na mě hovoří anglicky.Opravdu nemám čas na to se s nimi takto podivně dohadovat
objednávka č.608429a7b8a3467b620d2c4c
Nevím, jak mám celou situaci vyřešit, když obchod není vůbec vstřícný.
Chci vrátit peníze včetně dopravného.
|
Tweet |
Prodávající může požadovat částku pouze tehdy, pokud byla platně uzavřena kupní smlouva. Pokud došlo k tomu, že byla částka stržena za výše popsaných okolností opakovaně, mohlo by se jednat o tzv. bezdůvodné obohacení na straně společnosti (§ 2991 občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud se prodávající zaměřuje na české spotřebitele (má web v českém jazyce, ceny uvedené v českých korunách apod.), bude se tento právní vztah řídit podle českého právního řádu.
Pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (přes internet, telefon, atd.), má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí jí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal. Více informací o odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu. V případě odstoupení od smlouvy musí ale spotřebitel počítat s nutností uhradit náklady na odeslání zpět prodávajícímu.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.